השוק

בנק מזרחי טפחות: "למרות המלחמה, הכלכלה נותרה יציבה"

יוני פנינג ואסטרטגי בנק מזרחי טפחות פרסמו את הסקירה השבועית, ממנה עולה כי למרות מצב המלחמה בארץ - הכלכלה נותרה יציבה במקביל להתחזקות השקל. למרות זאת נתוני שוק התעסוקה ממשיכים להיות נמוכים מהרגיל
מערכת ice | 
יוני פנינג, אסטרטג ראשי חדר עסקאות בבנק מזרחי טפחות (צילום עופר חגיוב, Magma Images)
יוני פנינג ואסטרטגי בנק מזרחי טפחות פרסמו את הסקירה השבועית שלהם, ממנה עולה כי למרות מצב המלחמה בארץ, הכלכלה נותרה חזקה. למרות זאת נתוני שוק התעסוקה ממשיכים להיות נמוכים מהרגיל.
"התמונה המקומית ממשיכה להיות חיובית יחסית למה שניתן היה לצפות מכלכלה הנמצאת בחודשיים וחצי של מלחמה. לביצועים היציבים עד מוגברים בצריכה הפרטית, החשבון השוטף וכמובן ההוצאה הממשלתית מתווסף כעת מיצוב בעל פוטנציאל בהתחלות הבנייה, טרום תחילת המלחמה."
"אל מול זה, נתוני שוק התעסוקה מראים אומנם שיפור, אבל כזה איטי יחסית. ונעריך כי סביר שייקח הרבה זמן לשוק זה להתייצב ברמות הדומות לאלה של ערב המלחמה, גם אם זו תסתיים בזמן קצר יחסית. השקל, במקביל, ממשיך להתחזק. ונעריך כי זה יקל על בנק ישראל להוריד ריבית, בהחלטה בשבוע הבא."
"בארה"ב, במקביל, האינפלציה ב-PCE ממשיכה להתקרב ליעד של הפד. אינפלציית הליבה נותרת בשלב זה רחוקה מהיעד. אבל סביר להניח שנמשיך להדביק שם את הפער, בחודשים הקרובים. אינדיקציות נוספות, כמו ה-Leading Index, מגבירות את הסבירות להתמתנות בתוצר ברבעון הרביעי, או אפילו למיתונון."  
"בבריטניה, האינפלציה מתמתנת גם היא מהר מאוד. אבל הרבה מהרמה הנוכחית (3.9%) נובע בכלל מאפקט בסיס אנרגטי, אשר צפוי להתפוגג בחודשים הקרובים, מה שמעלה תהיות לגבי הורדת ריבית של ה-BoE במרץ-מאי."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה