השוק

רגע לפני המלחמה: אל על ברווחים של 52 מיליון דולר

הרווח הנקי של אל על ברבעון השלישי הסתכם בכ-52 מיליון דולר, וזאת לעומת רווח נקי של כ-67 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, בו נרשמה הכנסה חד פעמית בסך של כ-38 מיליון דולר (מדובר בהכנסה חד פעמית לא תזרימית, שנבעה מהכרה חשבונאית במענקים)
מערכת ice | 
דינה בן-טל גננסיה (צילום דוברות אל על, shutterstock)
חברת אל על מדווחת היום (חמישי) את תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי של שנת 2023, המתייחס לתקופה שבין 1 ביולי 2023 ועד 30 בספטמבר 2023. התוצאות העסקיות משקפות לדברי החברה את ההתנהלות העסקית והמסחרית הנכונה והיעילה שלה. בסך הכל, דווח על צמיחה של 11% בהכנסות, שהסתכמו בכ-696 מיליון דולר, בהשוואה לרבעון המקביל
הרווח הנקי (בניכוי הכרה חשבונאית חד פעמית ברבעון המקביל אשתקד בהיקף של כ-38 מיליון דולר) גדל ביותר מ-70% והסתכם ב-52 מיליון דולר, גידול של למעלה מ-60% בתזרים המזומנים מפעילות שוטפת, שהסתכמו בכ-92.3 מיליון דולר, בהשוואה לרבעון מקביל , ההכנסות ברבעון השלישי של 2023 הסתכמו בכ-696 מיליון דולר, גידול של 11% בהכנסות הרבעון המקביל אשתקד, שהסתכמו בכ-626 מיליון דולר, וזאת על רקע הביקושים הגבוהים לטיסות נוסעים.

הרווח התפעולי התזרימי (EBITDAR) ברבעון השלישי הסתכם בכ-172 מיליון דולר, וזאת בהשוואה ל-167 מיליון דולר (שאף כוללים הכרה חשבונאית חד פעמית בהיקף של כ-38 מיליון דולר) ברבעון המקביל אשתקד. השיפור ב- EBITDAR ביחס לתקופה המקבילה אשתקד נובע מהמשך הגידול בפעילות העסקית שהתבטא בגידול בהכנסות והתאמת מחירי המכירה לביקושים, תוך שמירה על היקף הוצאות נמוך על רקע תהליכי ההתייעלות המשמעותיים שביצעה החברה.
במהלך הרבעון השלישי של 2023, שיעור התפוסה בטיסות אל על עמד על 88.1%, וזאת בהשוואה ל-87.5% ברבעון המקביל אשתקד. במהלך חודש יולי 2023 נמסר לידי החברה מטוס הדרימליינר ה-16, ונכון למועד פרסום הדוח, מספר המטוסים השמישים שמפעילה החברה עומד על 44 מטוסים, מתוך צי של 47 מטוסים.
הוצאות המימון ברבעון השלישי של 2023 הסתכמו בכ-33.2 מיליון דולר, ירידה קלה ביחס להוצאות המימון ברבעון המקביל אשתקד, שהסתכמו בכ-34.4 מיליון דולר. היקף הוצאות המימון לא השתנה מהותית למרות עליית הריבית בין התקופות, כתוצאה מכך שרוב החוב והאשראי של החברה הינו בריבית קבועה או מגודרת.
הרווח הנקי של אל על ברבעון השלישי הסתכם בכ-52 מיליון דולר, וזאת לעומת רווח נקי של כ-67 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, בו נרשמה הכנסה חד פעמית בסך של כ-38 מיליון דולר (מדובר בהכנסה חד פעמית לא תזרימית, שנבעה מהכרה חשבונאית במענקים).
תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון השלישי הסתכם בכ-92.3 מיליון דולר, וזאת בהשוואה לתזרים מזומנים של 56.9 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. מתחילת שנת 2023, ייצרה אל על מזומנים מפעילות שוטפת בהיקף של 280 מיליון דולר, וזאת בהשוואה ל-241 מיליון דולר בתקופה המקבילה בשנת 2022, וזאת על רקע השיפור בתוצאות העסקיות ומעלייה במכירות לטיסות עתידיות, ביחס לרבעון המקביל אשתקד. נכון לסוף הרבעון השלישי, היו לאל-על יתרות מזומנים ופיקדונות זמינים לשימוש בסך של כ-303 מיליון דולר.
דינה בן-טל גננסיה, מנכ"לית אל על הסבירה: "בימים אלה יש לנו אחריות לאומית עמוקה כלפי העם והמדינה ואנו ממלאים אותה בחרדת קודש. כחברה שהיא סמל ישראלי, ביצענו מאות טיסות במטרה להביא ישראלים ארצה מכל רחבי העולם ואנו מבטיחים יום יום גשר אווירי פתוח למדינה וממנה. הגדלנו את נפח פעילות המטענים שלנו לטובת מאמצי המלחמה והמשק. זאת כמובן לצד פעולות רבות לטובת חיילי צה״ל ומשפחות החטופים והנעדרים".
עוד הוסיפה: "התאמנו את עצמנו במהירות למתכונת חירום ודאגנו לשמור על לוח טיסות יציב ופעיל, תוך הקפדה על בטיחות הנוסעים וביטחונם, בייחוד בעת הזו. התאמנו את מצבת כוח האדם, בין היתר באמצעות ניוד עובדים למשימות נדרשות ומתן מענה באיוש תפקידים בהתאם לצורך. אני מבקשת להודות מעומק ליבי לאנשי אל על המסורים שמאפשרים זאת בעבודה אחראית ומקצועית ומתוך תחושת שליחות עמוקה".
בהתייחס לרבעון השלישי: "התוצאות העסקיות הטובות משקפות את ההתנהלות העסקית והמסחרית הנכונה והיעילה של החברה. אנו ממשיכים להיות מחויבים לתוכנית האסטרטגית שהצגנו ופועלים ליישומה, תוך ביצוע התאמות במידת הצורך, לצד אתגרי המלחמה והקצב שהיא מכתיבה".
בראיית הרבעון הרביעי: אל על מנוסה בהתמודדות עם מצבי משבר ואנו נשכיל להתמודד גם עם אתגריה המורכבים של המלחמה ונשאף ליציבות בביצועים, למרות שמדובר ברבעון בו פרצה המלחמה. אנו פועלים לשמירה על רציפות תפקודית, בין היתר באמצעות שימור כוח האדם ושמירה על כשירותו, ונערכים ליום שאחרי המלחמה עם המשך מימוש התוכנית האסטרטגית של החברה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה