מדדים ומחקרים

דניה רושמת הכנסות של כ-1.4 מיליארד שקל: תחלק דיבידנד עצום

דניה דיווחה על תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי של שנת 2023, המשקפות צבר חזק ומגוון וצמיחה בהכנסות של כ-27% לכ-1.4 מיליארד שקל. תחלק דיבידנד ענק של כ-40 מיליון שקל
מערכת ice | 
רונן גינזבורג, מנכ״ל דניה (צילום סיון פרג׳)
דניה, חברת הבניה והתשתיות הגדולה בישראל, דיווחה הבוקר (שני) על תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי של שנת 2023, המשקפות צבר חזק ומגוון, צמיחה בהכנסות וברווחים ושמירה על איתנות פיננסית גבוהה.  
הכנסות החברה ברבעון השלישי לשנת 2023 הסתכמו בכ-1.4 מיליארד שקל, גידול של 27% לעומת הכנסות של כ-1.1 מיליארד שקל ברבעון השלישי אשתקד. בתשעת החודשים הראשונים של השנה, עמדו הכנסות החברה על סך של 4.1 מיליארד שקל, גידול של כ-24% בהשוואה לכ-3.3 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד. 
צבר ההזמנות של החברה נכון לסוף הרבעון השלישי עמד על כ-13.5 מיליארד שקל. זאת לעומת צבר של כ-11.6 מיליארד שקל בסוף שנת 2022. לאחר תאריך המאזן התקשרה החברה בפרויקטים נוספים בהיקף של כ-568 מיליון שקל.
בתקופת הדוח החברה הוכרזה ביחד עם שותפים כזוכה בפרויקט הזכייני של הקו הכחול בירושלים בהיקף כולל של כ-9 מיליארד שקל. הפרויקט במרכיב הביצוע ההנדסי שלו, צפוי לתרום לתוספת משמעותית לצבר ההזמנות של החברה בשנים הקרובות.
ה-EBITDA של דניה ברבעון השלישי של שנת 2023 נאמד בכ-79.5 מיליון שקל, גידול של כ-7% בהשוואה ל-74.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת הסתכם בסוף הרבעון השלישי של השנה  לסך של כ-56.6 מיליון שקל, זאת לעומת תזרים שלילי מפעילות שוטפת בתקופה המקבילה אשתקד. 
הכנסות המימון נטו הסתכמו ברבעון השלישי בכ-8 מיליון שקל, ובתשעת החודשים הראשונים של שנת 2023, הסתכמו הכנסות המימון נטו בכ-20 מיליון שקל. הכנסות המימון נבעו בעיקר מהכנסות מריבית על פיקדונות.
הרווח הנקי של דניה ברבעון השלישי של שנת 2023 הסתכם בכ-50.4 מיליון שקל, גידול של כ-11% בהשוואה לרווח נקי של 45.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2023 הסתכם הרווח הנקי של דניה ב-155.1 מיליון שקל, גידול של 23% בהשוואה ל- 126.6 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.  
דיבידנד - דירקטוריון החברה החליט על חלוקת דיבידנד לבעלי המניות בהיקף של 40 מיליון שקל. מדובר בחלוקה ה-11 ברציפות מאז הפיכתה של דניה לחברה ציבורית
רונן גינזבורג, מנכ"ל דניה: "מאז מתקפת החמאס על ישראל ביום 7 באוקטובר 2023, נמצאת המדינה בעיצומה של תקופה מהקשות בתולדותיה. דניה משתתפת באבלן הכבד של משפחות הנרצחים, מייחלת להחלמת ושיקום הנפגעים, להחזרת החטופים והנעדרים, להצלחתם ושובם בשלום של חיילי צה"ל וכוחות הביטחון".
"המלחמה משפיעה גם על ענף הבניה ודניה עושה כל שביכולתה על מנת לקדם את ביצוע העבודות ולשמור על אתריה פעילים ומתפקדים. במהלך הרבעון השלישי לשנת 2023 דניה הגיעה להישגים משמעותיים, ביניהם גידול מרשים בהיקפי הביצוע, שמירה על צבר הזמנות משמעותי ויתרות מזומנים גבוהות. להישגים אלה מתווספת הזכייה של החברה בפרויקט PPP אסטרטגי - הקו הכחול בירושלים, שצפוי לתרום רבות לפעילות החברה ורווחיותה בשנים הבאות".
"אנו מאמינים בחוסנה של המדינה, כוחות הביטחון, הצבא והעורף האזרחי החזק, וסמוכים ובטוחים כי ביחד עם האיתנות הפיננסית של דניה וצבר ההזמנות המרשים, נראה המשך צמיחה ושגשוג של בניית הארץ. כוחנו באחדותנו - יחד ננצח".   
יעקב לוקסנבורג, יו"ר דירקטוריון דניה: "גם ברבעון השלישי לשנת 2023, דניה מציגה תוצאות מרשימות ויציבות, הודות לצבר העבודות החזק שלה, איתנותה הפיננסית והעדר החוב התאגידי. מצבה הפיננסי האיתן, הכולל יתרות נכסי מזומן, רכוש קבוע ומלאי מקרקעין ללא חוב בסך של כ-925 מיליון שקל, מאפשר לדניה לבחון לעומק הזדמנויות עסקיות רבות, אותן נבצע בזמן ובמקומות הנכונים לנו, ולמען הגשמת האסטרטגיה העסקית של החברה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה