השוק

בנק ישראל למוסדות הפיננסיים: אל תפגעו בדירוג האשראי במלחמה

אחת ההוראות היותר חשובות שהוציא בנק ישראל נוגע לדירוג האשראי של הציבור; בנק ישראל מורה לחברות הפיננסיים שמדווחות לחברות דירוג האשראי על בעיות ביכולת הפיננסית של הציבור, לווסת את ההודעות כך שהפגיעה בדירוג האשראי תהיה מינימלית
ניצן כהן | 
מניות (צילום vecteezy)
אחת ההוראות החשובות ביותר שהוציא בנק ישראל, יצאה היום והיא נוגעת לדירוג האשראי של הציבור. בנק ישראל הוא הגוף שממונה על החברות שמדווחות לחברות דירוג האשראי על בעיות של הלקוחות שלהם בפירעון חובות. בנק ישראל, אם כן, הורה לחברות המדווחות לווסת את המידע שהן מעבירות לחברות הדירוג כך שאלה יוכלו להבדיל בין בעיות כלכליות שחלו טרם המלחמה לבעיות כלכליות שחלו אחרי המלחמה.
צריך לזכור שמדובר בהודעה חשובה מאוד ורגישה מאוד מאחר ונושא הדיווח לחברות דירוג האשראי הפך להיות כלי מרכזי מאוד בחיים הכלכליים של הציבור הרחב. כך למשל אם חזר לאדם צ׳ק הרי שהבנק צריך לדווח על זה ומכאן סביר להניח שדירוג האשראי של הלקוח ירד ובצדק.

עכשיו בנק ישראל מבקש מהמוסדות הפיננסיים להגדיל ראש ולמעשה לבחון את הדברים ברצינות גדולה ולא להיות קלים עם ה׳אצבע על ההדק׳ ולראות אם הלקוח כל הזמן בסדר ועם פרוץ הלחימה גייס למילואים ועדיין לא קיבל שכר (או כל דבר בסגנון הזה) הרי שצריך להפריד את הדיווח הזה מהדיווח השוטף וככה לאפשר לחברות דירוג האשראי להימנע מפגיעה בדירוג של הלקוח.
צריך לזכור שההוראה הזו היא ראשונה ולמעשה פונה לשכל הישר של כולם וניתן להניח שאם השכל הישר לא יעבוד כאן הרי שבנק ישראל יורה על אמצעים קשיחים יותר שלא לפגוע בציבור בזמן מלחמה.
מנכ"לית בנק ישראל, שולמית גרי אמרה: "הצעדים שמפרסם הממונה על שיתוף בנתוני אשראי היום הם נדבך נוסף של סיוע שבנק ישראל מביא לציבור כדי לצלוח את התקופה המאתגרת הזו ולחזק את החוסן הלאומי של אזרחי מדינת ישראל. אנו בבנק ישראל נמשיך לתת מענה לסוגיות הכלכליות השונות הנובעות מהמלחמה ונגבש צעדים תומכים ומסייעים כלכלית בהתאם לכלים העומדים לרשותנו נוכח המצב הביטחוני ולמען הציבור."
אייל חדד, הממונה על שיתוף נתוני אשראי בבנק ישראל: "ההתאמות שברצוננו לערוך יאפשרו למערכת נתוני אשראי לשקף בצורה מהימנה את מוסר התשלומים של הלקוח, ויתמכו במתן אשראי ללקוח במהלך המשבר ולאחריו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה