השוק

הדולר מתבסס ב-4 שקלים; בנק ישראל מייצב את המסחר

בימים האחרונים חצה הדולר את רמת ה-4 שקלים שהיא יותר מהכל רמה פסיכולוגית; בשוק ההון מייחסים אמון רב לבנק ישראל שמצליח למתן את התנודות בשער החליפין;’ כניסה של ישראל ל-Credit Watch לוחצת את השקל
ניצן כהן | 
דולר (צילום shutterstock)
במסחר במט״ח הדולר מתבסס מעט מעל רמת ה-4 שקלים שיותר מהכל היא רמה פסיכולוגית קשיחה מאוד. אתמול הכניסה חברת דירוג האשראי פיץ׳ שנחשבת לשמרנית מבין חברות דירוג האשראי את ישראל ל-Credt Watch מה שלוחץ מאוד על השקל במסחר.
עכשיו נסביר מעט את הדברים. עוד לפני המלחמה נפרצו כל מחסומי ההנגדות של הדולר וזה אומר שבמוקדם או במאוחר וללא התערבות של בנק ישראל הדולר היה מגיע לרמה הגבוהה הזו. אולם עם פרוץ המלחמה והדרך בה היא פרצה היה ברור לכל שמה של 4 שקלים לדולר היא רמה מתקבלת על הדעת.

נגיד בנק ישראל, פרופ׳ אמיר ירון, אמר מעל לכל במה ואף כתב את הדברים, כי בנק ישראל משיק תוכנית למכירת 30 מיליארד דולר שהם כ-15% מיתרות המט״ח של ישראל במטרה למתן את התנודות בשער החליפין ולא כדי לקבע שער כזה או אחר. בשוק ההון היו מי שלא הבינו את הדברים או חשבו שירון מתעתע במשקיעים והוא מתכוון לווסת את המסחר. אבל הגורמים המרכזיים בחדרי העסקאות מייחסים לירון אמינות רבה והם ראו את הדברים כהוויתם וזה אומר שבנק ישראל ימתן את התנודות ולא יקבע שער חליפין מלאכותי.
אתמול שוחח המשנה לנגיד בנק ישראל, אנדרו אביר, עם כלכלנים ואנליסטים בשוק ההון והוא בסך הכל חזר על הדברים שנאמרו בתדרוכים לעיתונאים וזה אומר שאביר ובנק ישראל לא ששים להוריד את הריבית כרגע והם מעוניינים יותר לייצר תוכניות סיוע כאלה ואחרות לכלכלה מבלי להוריד ריבית, אבל זו לא אמירה חלוטה.
כך או אחרת הפרשנות שניתנה לדברי אביר הורידה את הדולר אתמול את מתחת לרמת ה-4 שקלים, רמה אליה הוא חזר הבוקר.
נתון נוסף שיש לשים אליו לב הוא ההכנסה של ישראל ל-Credit Watch וזה אומר את הברור מאליו: רמת הסיכון של הכלכלה הישראלית עלתה. לא רק בגלל המלחמה אבל אחרי שפרצה המלחמה והדרך בה היא פרצה כבר לא ניתן להסתיר את זה ולכן בסך הכל מה שקרה זה שפיץ׳ התאימה את הדו״ח שלה למה שכל השוק יודע כבר. עוד מימי טרום הלחימה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה