השוק

פריים אנרג'י ולהב אנרגיה מרחיבות את השת"פ: פרויקטים ב-700 מיליון שקל

היקף הפרויקטים הסולאריים שיקימו יחד יצמח ל-13 פרויקטים בהיקף מצטבר של 100 מגה וואט (AC) ועד 500 מגה וואט שעה אגירה. הצדדים יפעלו למכירת החשמל ממתקני האגירה למספקי חשמל וירטואליים או לקוחות קצה
מערכת ice | 
ירון קיקוז (צילום יחצ, shutterstock)
חברת האנרגיה המתחדשת פריים אנרג'י הפועלת בתחום האנרגיות המתחדשות בישראל, מדווחת היום על הרחבת ההסכם הקיים עם להב אנרגיה ל-13 פרויקטים בסך הכל, בהיקף מצטבר של 100 מגה וואט AC, עד 150 מגה וואט DC.
מדובר על תוספת של חמישה פרויקטים מעבר להסכם המקורי מחודש אפריל השנה להקמת 8 מתקנים בטכנולוגיה פוטו וולטאית בדו שימוש. לצד המתקנים הסולאריים יוקמו מתקני אגירה בהיקף של עד 500 מגה וואט שעה. להערכת פריים אנרג'י, עלות ההקמה הכוללת של המתקנים הסולאריים ומתקני האגירה תסתכם בכ-650-700 מיליון שקל.

הצדדים יפעלו למכירת החשמל ממתקני האגירה למספקי חשמל וירטואליים או לקוחות קצה. להב אנרגיה תעמיד לחברה המשותפת הון עצמי להקמת המתקנים הסולאריים בסך של עד 78.3 מיליון שקל (לעומת 54 מיליון בהסכם המקורי), וכן תעמיד ערבות הקמה עבור חלקה בפרויקטים הנוספים בסך 2.25 מיליון שקל, (בנוסף ל-4.9 מיליון שקל שהעמידה במסגרת ההסכם המקורי).
בנוסף, להב אנרגיה תעמיד את מלוא ההון העצמי הנדרש עבור הקמת מתקני האגירה, בדרך של הלוואת בעלים ובלבד ששיעור ההון העצמי הכולל שתעמיד להב אנרגיה לא יעלה על שיעור של 20% מעלות כל פרויקט (סולארי ואגירה יחד), כאשר חלק ההון העצמי שלהב אנרגיה תעמיד בגין חלקה של החברה יוחזר ללהב אנרגיה בקדימות מתוך חלקה של פריים בתזרים כלל הפרויקטים. להערכת החברה, ובהתאם לתנאי השוק הנוכחיים, ההון העצמי הנדרש להקמת מתקני האגירה יסתכם בכ-80 מיליון שקל.
פריים אנרג'י מחזיקה במכסה של 475 מגה-וואט (AC) מכח זכייתה בהליך התחרותי, כאשר מתוכה קיבלה נכון למועד הדיווח תשובות מחלק לפרויקטים בהיקף של כ-250 מגה וואט (AC), אשר לצידם יוקמו מתקני אגירה בהיקף של עד 1,250 מגה וואט שעה. החברה פועלת לקבלת מימון להקמת הפרויקטים כאשר במקביל נבחנים שיתופי פעולה לגבי פרויקטים נוספים מתוך הצבר.
ירון קיקוז בעל השליטה בפריים אנרג'י: "הרחבת העסקה עם להב אנרגיה ממחישה את הפוטנציאל הרב הגלום בחברה ובצבר הפרויקטים שלה. בחודשים האחרונים חתמנו על שורה של הסכמים משמעותיים למימוש והקמת צבר הפרויקטים שלנו. חתמנו על הסכם עם קרן הליוס למכירת מחצית מזכויותינו בפרויקט הפוטו וולטאי תלמים תמורת 36.25 מיליון שקל וכן חתמנו על הסכם למכירת חשמל עם אלקטרה פאוור ביחס למתקנים בהספק של 75 מגה וואט (AC) ו-375 מגה וואט שעה אגירה. הסכמים אלו ממצבים את פריים אנרג'י כשחקנית דומיננטית בשוק האנרגיה המקומי.
חברת פריים אנרג'י הוקמה בשנת 2013 והיא פועלת בתחום האנרגיות המתחדשות בישראל ועוסקת בייזום, פיתוח, הקמה, הפעלה ותחזוקה של מערכות לייצור חשמל ממקורות אנרגיה סולארית בטכנולוגיה פוטו-וולטאית. החברה הונפקה באפריל 2021. ומחזיקה בכ-36 מתקנים בהפעלה מסחרית, בין היתר המתקן הקרקעי במושב תלמים, ונמצאת בשלבי הקמה, רישוי וייזום של עשרות פרויקטים נוספים למתקנים קרקעיים או על גגות.
פריים אנרג'י הקימה את מתקן הדו-שימוש הראשון בישראל, ביישוב קדש ברנע. לפריים אנרג'י יש כיום פרויקטים בהפעלה מסחרית בהיקף של כ-30 מגה וואט ועוד נכסים בהקמה ולקראת הקמה וברישוי בהיקף של מאות מגה-וואט, ומעל 1,200 מגה וואט שעה אגירה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה