השוק

אקסון בדרך לעסקת ענק: תרכוש את פיוניר ב-60 מיליארד דולר

אם אכן העסקה תצא לפועל, חברת אקסון צפויה לרכוש בקרוב מאוד את חברת הנפט פיוניר. שווי העסקי המוערך הוא 60 מיליארד דולר, בעת שפיוניר נסחרת כיום לפי 50 מיליארד דולר
מערכת ice | 
נפט (צילום pexels)
לפי דיווח חדש מעבר לים, חברת האנרגיה אקסון נמצאת במגעים מתקדמים לרכישת חברת הנפט פיוניר (Pioneer). לפי הוול סטריט ג'ורנל, שווי העסקה המוערך הוא 60 מיליארד דולר.
במידה והעסקה תצא לפועל, היא כנראה תהיה העסקה הגדולה ביותר שנעשתה השנה. עם זאת, לפי כלכליסט, אף שהתשלום עתיד לעבור בקרוב, עדיין יש סיכוי שהיא תתבטל. 
החברה הנרכשת, פיוניר, היא יצרנית הנפט השלישית בגודלה באגן פרמיאן ונסחרת בוולט סטריט לפי שווי של 50 מיליארד דולר. כמו כן, החובות של החברה התכווצו מ-20% מאז פלישת רוסיה לאוקראינה. האגן המדובר מבוקש מאוד בקרב חברות האנרגיה בעקבות עלות ההפקה הנמוכה בו, ביחס לאזורים אחרים.
גם אקסון נהנית מנתונים כספיים טובים בשנה האחרונה. בשנה החולפת היא רשמה רווח שיא, ושווי השוק שלה עומד על 436 מיליארד דולר. כמו כן, לא מדובר בעסקה היחידה שהחברה עשתה לאחרונה. לפני מספק חודשים אקסון רכשה את חברת דנברי תמורת כמעט 5 מיליארד דולר. 
הבשורה על העסקה עשויה להיות מאכזבת ביותר עבור פעילי הסביבה. לאחרונה התחייב המנכ"ל, דארן וודס, להשקיע 17 מיליארד עד 2027 למטרות צמצום פליטת הפחמן של החברה ובתמיכה בעסקים שיעשו את אותו הדבר עבור חברות אחרות. עם זאת, הרכישה של פיוניר מצביעה על כך שאנרגיה ירוקה לא נמצאת בראש סדר העדיפויות שלה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה