השוק

דירוג הקרנות הכספיות: זו הקרן עם התשואה הטובה בספטמבר

הקרנות הכספיות הופכות להיות פופולריות ביותר, הן משווקות באופן אגרסיבי למדיי על ידי המשווקים השונים והן אמורות להיות מוצר תחליפי לפיקדון הבנקאי; הקרנות הכספיות נהנות מהטבת מס בתקופת אינפלציה וזה הדירוג שלהן לחודש ספטמבר
ניצן כהן |  4
מניות (צילום אילוסטרציה AI)
הקרנות הכספיות הן האופנה בשוק ההון ואולי יש צדק באופנה הזו אבל היא כאן וזו עובדה. באופן עקרוני הקרנות הכספיות צריכות להניב תשואה קרובה מאוד לריבית הבנק המרכזי כך שאם מדובר בקרן כספית שקלית היא צריכה להניב תשואה קרובה לריבית בנק ישראל וככה זה עובד גם בקרן דולרית - קרובה מאוד לריבית הפדרל ריזרב.
הקרנות הכספיות משווקות באופן אגרסיבי למדיי על ידי המשווקים השונים ויכול להיות שבצדק אבל בכל מקרה צריך לראות את הדברים באספקלריה הנכונה. אמנם הקרנות הכספיות הן מוצר שאמור להיות תחליפי לפיקדון הבנקאי אבל הן לא כאלה בעיקר בגלל הבטוחות שיש בפיקדון הבנקאי בהשוואה לקרן כספית.
נעזוב את הדברים האלה ונציין שתי אמיתות שכדאי לשים אליהן לב: האמת הראשונה היא שלטוב ולרע הקרנות הכספיות אמורות להניב תשואה קרובה לריבית הבנק המרכזי ואם ניקח לדוגמה את הקרנות הדולריות. אלה אמורות, כאמור, להניב תשואה שדומה לריבית הפדרל ריזרב וזו עומדת היום על 5.5% אבל הנה המערכת הבנקאית נכנסה לתמונה ובאמצעות עסקאות סוואפ (לא ניכנס לסיפור הזה כרגע) הם יכולים לשלם יותר והם כרגע משלמים ריבית של כ-6.5% אם סוגרים את הכסף לשנה, כלומר ריבית טובה מהצפוי בקרנות הכספיות הדולריות.
האמת השניה הנוגעת לקרנות הכספיות היא העובדה שהציבור משלם מס של 25% על הרווח הריאלי בהן וזה אומר שבתקופה של אינפלציה גבוהה, המס על הרווחים נמוך מאוד וזה בשונה מהמס על הריבית בפיקדון הבנקאי שעומד על 15% מהשקל הראשון.
כך או אחרת, מכאן החשיבות במעקב אחרי התשואות של הקרנות הכספיות וזה הדירוג שלהן לחודש ספטמבר.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    היכן הדירוג ? (ל"ת)
    מוטי 10/2023/08
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 2.
    הרבה מילים שום דירוג (ל"ת)
    יהודית 10/2023/08
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 1.
    איפה הדירוג? (ל"ת)
    מיקליס 10/2023/06
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • העיקר לחזור על המילים שוב ושוב.איפה הדירוג? (ל"ת)
    אני 10/2023/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור