השוק

שנה ששווה מיליארדים: האירועים הכלכליים הגדולים של השנה

שנת תשפ"ג אוטוטו מסתיימת והיא בהחלט מזוהה כשנה שווה מיליארדים, עם כמה עסקאות גדולות במיוחד. אלה חמשת האירועים הכלכליים הגדולים של השנה
מערכת ice | 
יצחק תשובה (צילום shutterstock, פלאש 90)
רשת הקמעונאות הצרפתית קרפור, נכנסה לארץ עם 50 סניפים, ציפיות גדולות למוצרים הפרטיים שלה ולמחירים זולים שיסייעו בהורדת יוקר המחייה בישראל. הרשת הצרפתית השיקה את סניפיה בארץ תחת הפורמטים Carrefour City (החנויות השכונתיות), Carrefour Market ו-Carrefour Hyper (חנויות הדיסקאונט).
השנה נחתמה עסקת ענק במסגרתה ישראכרט, נמכרה להראל בכ-3.3 מיליארד שקל. לאחר שתקבל את כל האישורים הנדרשים מרשות שוק ההון, בנק ישראל ומהממונה על הבנקים, ישראכרט תהפוך להיות חברה פרטית ותיסחר בבורסה תחת הראל. העסקה צפויה להגביר את התחרות בשוק.
בתחילת השנה, משרד האנרגיה הוציא אישור באמצעות הממונה על ענייני הנפט במשרד האנרגיה, חן בר יוסף, לחברת אנרג'יאן להתחיל להפיק גז טבעי ממאגר כריש, מאגר הגז הטבעי השלישי שיספק גז למשק. גם מאגר תנין שנמצא בסמוך התחיל להפיק גז השנה.
כלל אחזקות רכשה באמצע השנה את חברת כרטיסי האשראי מקס. הרכישה התבצעה בשווי של כ-2.47 מיליארד שקל מקרן ורבורג פינקוס. בעקבות העסקה, ורבורג פינקוס קיבלו מניות של כ-266 מיליון שקל.
בחודש מרץ דיווחה NewMed Energy על הצעה לרכישת 50% מיחידות ההשתתפות של השותפות אשר הוגשה על ידי ענקיות האנרגיה BP  ו-ADNOC, לפי שווי של 14.1 מיליארד שקל. בשבועות שחלפו מאז הוגשה ההצעה, מינה דירקטוריון NewMed Energy את ועדת הביקורת לבחון ולהחליט בכל סוגיה הנוגעת לרכישת היחידות מהציבור בעסקה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה