השוק

אלביט מערכות עם חוזה משמעותי חדש למערכת "חץ דורבן"

אלביט מערכות ממשיכה לצבור הזמנות משמעותיות ככל שהמערב חוזר להשקיע בתקציבי הביטחון שלו; הפעם קיבלה אלביט הזמנה משמעותית ממדינה באירופה למערכות הגנה אקטיביות לנגמ"שים
ניצן כהן |  3
בצלאל מכליס (צילום ישראל סאן)
אלביט מערכות ממשיכה לצבור הזמנות משמעותיות. החברה חתמה על הסכם עם מדינה באירופה במסגרתו תספק מערכות "חץ" לצבא היבשה של אותה מדינה. ההזמנה היא בהיקף משמעותי של 109 מיליון דולר ואלביט התחייבה לספק את המערכות בטווח של 3 שנים.
אם כן, במסגרת החוזה בשווי 109 מיליון דולר התחייבה אלביט לספק ל- BAE Systems Hägglunds מערכות הגנה אקטיבית מסוג חץ דורבן מתוצרתה (Iron Fist Active Protection System) לנגמ"שי (נושא גייסות משוריין) CV90.

מערכת ההגנה האקטיבית חץ דורבן הינה מערכת קלת משקל ונפח ובעלת צריכת חשמל נמוכה. המערכת מספקת הגנה היקפית 360 מעלות לפלטפורמות משוריינות מפני מגוון רחב של איומים כנגד שריון, כגון רקטות נגד טנקים RPG)) ועד לפגזי טנקים קינטיים, בסביבות לוחמה בשטח פתוח ובסביבות עירוניות.
החיישן של מערכת חץ דורבן משלב טכנולוגיות דואליות של מכ"ם חיפוש ומעקב ומצלמות אינפרא-אדום עם אלגוריתמי היתוך נתונים, המאפשרים איתור, זיהוי ומעקב מהיר, אמין ומדויק. המערכת משמידה את האיומים על ידי שיגור מיירט לעברם, תוך יצירת גל הלם שמפרק או מסיט את האיום הנורה לעבר הפלטפורמה המוגנת, במרחק בטוח ממנה.
יהודה (אודי) ורד, מנכ"ל אלביט מערכות יבשה: "העימותים האחרונים הראו כי רכבי קרב משוריינים (רק"ם) וטנקים עומדים בפני סכנה הולכת וגוברת בשדה הקרב. מערכת חץ דורבן הוכחה כיעילה נגד מגוון של איומים כנגד רק"ם, כולל תחמושת טנקים קינטית ומזל"טים, והיא מנטרלת אותם במרחק מהכוחות ברק"ם".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    מדוע המנייה מקרטעת ?
    משקיע 09/2023/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מיפעל אחר שהיה שמקבל הזמנות בסדר גודל כזה המנייה טסה !
    סגור
  • 2.
    היום יש שם בררה
    פעם היו שם אנשים 09/2023/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    משה שחושב שהשמש זורחת לו מתחת הקרוב לרצפה שלו. פשוט בושה לעבוד איתו למי שמכיר ויודע
    סגור
  • 1.
    רק מערכת מעיל רוח של רפאל (ל"ת)
    רון 09/2023/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור