השוק

מגמה מדאיגה: חברת נדל"ן אמריקאית בארץ מבקשת הסדר חוב

חברת נדל"ן אמריקאית שפועלת בישראל תנסה להגיע להסדר חוב מול מחזיקי אג"ח מסדרה ג'. כעת מתברר שהיא לא הראשונה וכנראה גם לא האחרונה. כיצד ניתן להסביר את המגמה?
מערכת ice |  1
קריסה (צילום shutterstock)
לאחרונה נודע כי חברת הנדל"ן האמריקאית שפועלת בישראל, דה זראסאי, דיווחה על תחילת הליכים שמטרתם להגיע להסדר חוב של כ-950 מיליון שקל מול אלו המחזיקים סדרת אג"ח ג'.
לפי כלכליסט, אגרות החוב בסדרה של החברה נסחרות באג"ח זבל של 43% ומשמעות הדבר כי המשקיעים סוברים שהחברה לא יכולה לעמוד בהתחייבויות שלה. לצד הסדרה הזו, לחברה יש שתי סדרות נוספות ואלו לא נכללו בדיווח על הסדר החוב. במסגרת ההסדר, החברה מבקשת לפרוס את תשלומי הקרן לארבע שנים בין 2027-2031, וכך היא תעניק למחזיקי האגרות ריבית שנתית של 7%. 
אז מה גרם לצעד (הלא) מפתיע? ובכן, שינויים ברגולציה בתחום חוקי השכירות בניו יורק פגעו בתזרים המזומנים של החברה, ולא רק שלה. נוסיף לזה את עליית הריבית החוזרת ונשנית בשנה האחרונה פגעה בחברה אף יותר וכך הביאה אותה למצבה הנוכחי. 
כאמור דה זראסאי אינה יחידה במצב זה. חברת הרץ פרופרטיז שגם פועלת בארץ מבקשת לנהל משא ומתן כדי להגיע להסדר חוב מסיבות דומות. חברת נובל אסטס מדווחת על כך שקיימת חריגה מאמת מידה פיננסית, ובחברה נוספת כבר מונה עורך דין כדי יהווה נציגות עבור מחזיקי האגרות.
אם כן, כבר לא מדובר בתופעה זמנית, אלא במגמה מתרחבת שכנראה תגבה עוד "קורבנות". יותר מכך, התברר כי המגמה מעידה שקריסת חברות הנדל"ן האמריקאיות מתרחשת בארץ פי 4 יותר מהממוצע העולמי, לאחר ששיעור הדיפולט של החברות בישראל חצה את רף ה-10%. בעולם השיעור הגיע לממוצע של רק 4%.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    תיק קטן
    המתבונן 09/2023/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כל חברות הנדל"ן יקרסו כמגדל קלפים... במחירים של עבדות 50 שנה 10k לחודש , אין יותר פראיירים נגמרו הפראיירים ועסקאות ההייטק שהכניסו מיליארדים !!!
    סגור