השוק

בנק לאומי: המגעים בין ארה"ב לאיראן לוחצים את מחירי הנפט

גיל בפמן, הכלכלן הראשי של בנק לאומי שמנתח באופן שוטף את שוק הסחורות, אומר היום שהידיעות על מגעים בין ארה"ב לאיראן שיכללו הקלה בסנקציות על יצוא הנפט של איראן, לחצו מטה את המחירים בשבוע שעבר
ניצן כהן | 
גיל בפמן הכלכלן הראשי של בנק לאומי (צילום אורן דאי, פלאש 90, Magma Images)
גיל בפמן, הכלכלן הראשי של בנק לאומי שמנתח באופן שוטף את שוק הסחורות, אומר היום כי הפרסום על מגעים בין ארה"ב לאיראן במסגרתן אמורה להתחייב איראן בנושאים הקשורים ביכולת גרעינית בתמורה להקלה בנסקציות, היו הגורם שלחץ את מחירי הנפט למטה בשבוע שעבר.
"מלאי הנפט המסחרי של ארה"ב ירד בשבוע שהסתיים ב-11 באוגוסט בכ-6 מיליון חביות נפט ורמת המלאי הגיעה לכ-439.7 מיליון חביות. מלאי הדלק של ארה"ב ירד בשבוע שהסתיים ב-11 באוגוסט בכ-300 אלף חביות.
"ידיעות על שיחות בין ארה"ב לבין איראן והאפשרות להגעה להסכמות, שיכללו צמצום של הסנקציות על סקטור הנפט האיראני, השפיעו בשבוע החולף על שוק הנפט. לאיראן יש יכולת להגדיל את תפוקת הנפט, כך שבמידה וייחתם בעתיד הסכם כלשהו, אשר יכלול צמצום של הסנקציות על סקטור האנרגיה האיראני, צפויה עלייה בהיצע הנפט בשוק, אשר עשויה להביא לירידה מסוימת במחיר הנפט הגלובלי", כותב בפמן.
"הביקושים לדלק בארה"ב ירדו בשבוע שהסתיים ב-11 באוגוסט לכ-8.9 מיליון חביות ביום.
מחירי הסולר עלו בכ-3.3%, קצב אשר גבוה יותר משיעור העלייה במחירי הדלק. הביקושים לדלק מטוסים בארה"ב ירדו באותו השבוע והם הגיעו לרמה של כ-1.55 מיליון חביות ביום.
"על פי הערכות בשוק, הביקושים לנפט בסין עלו בחודש יולי ביותר מ-20% לכ-14.7 מיליון חביות. הביקושים של ברזיל לנפט רוסי צפויים לגדול וייבוא הנפט של ברזיל מרוסיה צפוי להגיע לרמת שיא אשר יבסס את רוסיה כספקית נפט מרכזית של אחת הכלכלות הגדולות באמריקה הלטינית" מסיים בפמן את הניתוח השבועי שלו על שוק הנפט.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה