השוק

התביעה חושפת: יו"ר ומנכ"ל ישראכרט התנגדו לעסקה עם הראל

לאחר שהפניקס הגישה תביעה על סך 120 מיליון שקל נגד ישראכרט בגין ביטול מיזם האשראי הצרכני, כתב ההגנה מגלה את יחסם של תמר יסעור ורן עוז לעסקת המכירה של ישראכרט להראל
מערכת ice | 
ישראכרט וקבוצת הפניקס (צילום ויקיפדיה/ דוד שי, Magma Images, freepik)
במרץ השנה הגישה קבוצת הפניקס תביעה על סך 120 מיליון שקל נגד חברת ישראכרט, יו"ר הדירקטוריון תמר יסעור והמנכ"ל רן עוז, בגין הנזקים שנגרמו לה מהפרת התחייבותה של ישראכרט להקים מיזם משותף בתחום האשראי הצרכני. כעת מכתב ההגנה שהגישה ישראכרט, ניתן ללמוד מה עמד מאחורי נפילת העסקה שעמדה אז על הפרק, של רכישת ישראכרט ע"י הראל.
"כלכליסט" פרסם הבוקר כי יו"ר ישראכרט תמר יסעור והמנכ"ל רן עוז התנגדו לעסקה הזו, וכן שהפניקס עצמה ניהלה מגעים לרכישת ישראכרט. בכתב ההגנה מכחישה ישראכרט את טענות הפניקס שהפרה את ההסכמים איתה בשל העסקה עם הראל. כן נחשף בכתב ההגנה כי התקיימו מגעים גם עם ביטוח ישיר, לרכישת החברה ולשיתוף פעולה דומה לזה שתוכנן עם הפניקס.
לטענת ישראכרט, העמדה האישית של יסעור ועוז לא היתה רלוונטית וכי נהגו בכל הקשור לפנייתה של הראל כמתחייב מחובותיהם לפי דין. את טענת הפניקס שהשניים דחפו למכירת ישראכרט להראל כי הדבר ייטיב עמם אישית, שללה ישראכרט והגיבה שמדובר בהכפשה חסרת יסוד.
לגבי הטענה כי ישראכרט ניהלה משא ומתן מקביל, הגיבו בחברה כי דווקא המגעים מול הפניקס הם שסיפקו רוח גבית להצעות השונות שקיבלה ישראכרט לרכישתה.
כזכור בכתב התביעה נטען שהפניקס וישראכרט חתמו על מזכר הבנות מפורט להקמת המיזם המשותף, לאחר שדירקטוריון הפניקס ודירקטוריון ישראכרט אישרו את תנאי ההתקשרות. שבוע לאחר החתימה על מזכר ההבנות, הודיעה ישראכרט כי התקבלה הצעה לרכישה מלאה שלה על ידי הראל. נוכח האמור, ישראכרט ונושאי המשרה שהובילו את המשא ומתן מטעמה, הפרו חובות – חוזיות ונזיקיות – כלפי הפניקס, בכך שהם הסתירו את המגעים המקבילים שנוהלו עם הראל; נקטו בחוסר תום לב במשא ומתן ובכך למעשה הפרו את ההסכם המחייב שנכרת בין הצדדים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה