השוק

אפל בעוד רבעון חלש ואכזבה במכירות אייפון, המניה יורדת

ענקית הטכנולוגיה מדווחת על רבעון שלישי ברציפות של ירידה בהכנסות, שעמדו על 81.8 מיליארד דולר. מנכ"ל אפל, טים קוק: "נחדש את המוצרים שלנו עם בינה מלאכותית"
מערכת ice | 
טים קוק, מנכ"ל אפל (צילום shutterstock, יוטיוב/ CNN, Apple)
חברת אפל דיווחה הלילה (חמישי) על ירידה בהכנסות זה הרבעון השלישי ברציפות. המניה ירדה בכ-2% - וזאת למרות שהכתה את יעדי המכירות והרווחים בוול סטריט ברבעון השלישי הפיסקאלי.
מכירות אפל ברבעון היו חלשות מהצפוי, אך בכירים בחברה צופים שמכירות האייפון ישתפרו ברבעון הרביעי. אפל נמצאת בעמדה עדינה, כאשר האייפון נאבק על הנתח שלו מול מתחרות אנדרואיד, בעוד שהמוצר הגדול הבא שלה, אוזניות המציאות המעורבת של Vision Pro שנחשפו ביוני, עדיין לא יצא לשוק.
אפל מסרה כי המכירות ברבעון השלישי הפיסקאלי שהסתיים ב-1 ביולי ירדו ב-1.4% ל-81.8 מיליארד דולר, והרווח למניה עלה ב-5% ל-1.26 דולר. זה עלה על ציפיות האנליסטים של 81.69 מיליארד דולר ו-1.19 דולר למניה.
המכירות החלשות יותר של אייפון התאזנו על ידי מכירות חזקות במגזר השירותים המכיל את Apple TV+ והמכירות בסין שצמחו ב-8% משנה לשנה.
סמנכ"ל הכספים של אפל, לוקה מאסטרי, אומר כי החברה צופה ביצועי הכנסות ברבעון הבא המסתיים בספטמבר בדומה לירידה שעליה דיווחה החברה ביום חמישי. תחזית המכירות הזו היא מתחת לציפיות האנליסטים של מכירות רבעוניות פיסקאליות אחידות של 90.19 מיליארד דולר, לפי נתוני Refinitiv.
אפל קבעה את שולי הרווח הגולמי ברבעון ספטמבר ל-44% עד 45%, מעל ציפיות האנליסטים של 43.4%, לפי נתוני Refinitiv. בעוד אפל צופה צמיחה בפלח השירותים שלה שמכיל את Apple TV+, מכירות האייפד וה-Mac יירדו בשיעור "דו ספרתי", לדברי מאסטרי.
גם הוצאות המחקר והפיתוח של אפל הגיעו עד כה ל-22.61 מיליארד דולר לשנת הכספים, גבוה בכ-3.12 מיליארד דולר מנקודה זו בשנה הקודמת.
מנכ"ל אפל, טים קוק, אמר בראיון לסוכנות הידיעות רויטרס שהעלייה בהוצאות המו"פ נבעה בחלקה מעבודה על בינה מלאכותית יוצרת. "עשינו מחקר על פני מגוון רחב של טכנולוגיות בינה מלאכותית, כולל בינה מלאכותית גנרית, במשך שנים. אנחנו הולכים להמשיך להשקיע ולחדש ולקדם בצורה אחראית את המוצרים שלנו עם הטכנולוגיות האלה כדי לעזור להעשיר את חייהם של אנשים", אמר קוק. "ברור, אנחנו משקיעים הרבה, וזה מופיע בהוצאות המו"פ".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה