השוק

מגמה מעורבת בבורסה; החוזים על המדדים האמריקאים עברו לעליות

שבוע המסחר בעולם נפתח הבוקר, כשבאסיה נרשמו עליות שערים; החוזים על המדדים המובילים בניו יורק עברו לעליות; אלביט עולה ב-2% ומשלימה ראלי של 35% מתחילת השנה
ניצן כהן | 
מניות (צילום vecteezy)
שבוע המסחר בעולם נפתח הבוקר כשבבורסות אסיה נרשמו עליות עליות שערים נאות של יותר מ-1%. החוזים העתידים על המדדים האמריקאים עברו לעליות ואילו הדולר יורד בתל אביב ב-0.4% ל-3.69 שקל.
בבורסה של תל אביב עדיין סיפורי החקיקה המשפטית תופסים את ראש סדר היום אבל נראה שכל השחקנים בשוק רוצים לחזור לעשות עסקים ולקחת פסק זמן מהחקיקה המשפטית ומהמשבר הפוליטי המקומי.
המסחר בבורסה מתנהל היום במגמה מעורבת כשמדד הבנקים עבר לירידות של 0.4%. הדולר כאמור יורד ב-0.4% לרמה של 3.698 שקל בעוד האירו מתחזק ב-0.18% לרמה של 4.07 שקל.
עוד מרכזת עניין מניית מגדל שאחרי תקופה של שקט ניהולי חוזרת לכותרות. נזכיר כי אתמול התפרסמה עמדת הפיקוח על הביטוח והתגובה של החברה להפרדה בין חברת האחזקות (מגדל אחזקות) לחברת הביטוח. בקליפת אגוז נזכיר כי חוסר השקט הניהולי שאפיין את החברה בשנים האחרונות מגיע לסיומו עם המינוי של רונן אגסי למנכ"ל. הפיקוח רוצה לוודא שהשקט הניהולי ישמר ובחברה טוענים כי הוא נשמר ומכאן עדיין לא הגיע השקט לחברה.
צריך לזכור שמגדל היא מניה מדוכאת כרגע בגלל חוסר השקט הניהולי והמאבקים מול הפיקוח אבל בשוק ההון אומרים שדווקא ההנהלה החדשה יוצרת עניין מחודש במניה שאם תצליח להחזיר את השקט לחברה ולהגיע לסוג של שקט מול ההפיקוח, הרי שיש כאן עניין.
ג'י.סיטי מרכזת עניין על רקע המימושים הגדולים של נכסים בחברה. בשוק בסה"כ רואים במימושים של כצמן דבר חיובי בשל העובדה כי החברה מצטיידת במזומנים כדי להוריד את החוב הגדול שלה. צריך לזכור שגם אחרי מימוש הנכסים נראה כי החברה צריכה לחשוב על דרך למיחזור החוב מעבר לגיוס שעשתה בשבוע שעבר.
אלביט מערכות ממשיכה במסע המעניין שהיא עוברת השנה כשהבוקר היא דיווחה על חוזה חדש שקיבלה בהיקף כספי של 60 מיליון דולר. נזכיר כי העלייה בהשקעות העולם המערבי בתקציבי הביטחון עושה בסך הכל טוב לאלביט מערכות שנהנית ממיצוב מצוין בכל הנוגע לרכישת מערכות צבאיות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה