השוק

ב-9 מיליארד שקל: חברת החשמל עם מכרז חדש למכירת אשכול

חברת החשמל פרסמה מכרז מחודש למכירת תחנת הכוח אשכול ועם סכום מינימום של 9 מיליארד שקל - גבוה מרוב ההצעות שהוגשו במכרז הקודם. מכרז זה מגיע לאחר ביטול המכרז הקודם בנושא על ידי ועדת המכרזים ורק אלו שניגשו למכרז הקודם יוכלו להתמודד
מערכת ice | 
תחנת הכוח אשכול, shutterstock (צילום עמוס מרון)
חברת החשמל פרסמה שוב מכרז למכירת תחנת הכוח אשכול והפעם בעלות מינימלית של 9 מיליארד שקל, כך על פי פרסום של גולן חזני בכלכליסט. מדובר בסכום נמוך משמעותית מההצעה דליה אנרגיה שעמדה על מעל 12 מיליארד שקל, כשההצעה השנה בגובהה הייתה של OPC  של 7 מיליארד שקל. הסכום המינימילי של 9 מיליארד שקל משקף את ההצעה המחודשת של דליה עם משפחת לבנת ומחזיר אותה שוב למגרש.
ההצעות יצטרכו להיות מוגשות עד ה-20 באוגוסט למשרדי חברת החשמל בחיפה. על פי תקנון המכרז, החברות שניגשות למכרז יתחייבו לשנה מאז יום ההגשה, במידת הצורך התוקף לוועדה יוארך בשנה נוספת. על פי חוקי המכרז החדש, הרכב הקבוצות הקודמות שהשתתפו במכרז, יצטרך להישאר זהה במידה ואותן קבוצות מעוניינות להשתתף במכרז החדש.
הסיפור של תחנת הכוח באשכול הוא סיפור מעניין למדי. מדובר בתחנת כוח משמעותית שנמכרת כחלק מהרפורמה בשוק החשמל, רפורמה שכפתה על חברת החשמל למכור תחנות כוח. במכרז זכתה דליה אנרגיה שבשליטת משק אנרגיה אחרי שהיממה את השוק עם הצעה בגובה של 12.3 מיליארד שקל. ההצעה שהגיעה למקום השני הייתה של או.פי.סי שבשליטת איש העסקים עידן עופר. זו הציעה קצת יותר מ-7 מיליארד שקל. המו"מ עם דליה בסופו של דבר פוצץ בגלל אי-יכולת לספק את התשלום הגבוה שהוצע, כאשר בחברת החשמל תקפו  את קבוצת "דליה" שלדעת החברה מנהלת את המו"מ דרך אמצעי התקשורת.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה