השוק

דירוג מניות חברות האופנה: זו המניה עם התשואה הטובה ביותר

מניות קמעונאיות האופנה הישראליות סובלות בחודשים האחרונים מכמה מגמות שפועלות במקביל ולאותו הכיוון אבל בחודש יוני נראה היה שקמעונאיות האופנה הישראליות חזקות יותר מכפי שהמשקיעים העריכות בתחילת השנה וביצועי המניות שלהן היו בהתאם
ניצן כהן |  3
הראל ויזל (צילום דימה טליאנסקי, Magma Images, פלאש 90)
מניות קמעונאיות האופנה סבלו בחודשים האחרונים ממספר מגמות שפעלו ביחיד ולאותו הכיוון אבל בינתיים בחודש יוני, נראה היה שהמשקיעים מעדכנים את הנחות העבודה שלהם ולמעשה, חברות האופנה הישראליות חזקות מכפי שהעריכו קודם ומכאן המניות האלה תיקנו את הירידות של החודשים הקודמים.
אם כן נסביר את הקונצנזוס בשוק ההון. קמעונאיות האופנה הישראליות סובלות ממספר מגמות שפועלות במקביל. המגמה הראשונה היא העובדה שהישראלית טסים המון לחו"ל ולכן הם מעבירים לא מעט מהכסף שמיועד לרכישות ביגוד לשווקים בחו"ל על חשבון הקמעונאיות המקומיות.

המגמה השניה היא העובדה שהחקיקה של הממשלה החדשה עלולה לפגוע בהסכמי בלעדיות של מותגים מובילים מחו"ל בישראל. כך למשל פוקס שהיא זכיינית של נייקי ואלקטרה צריכה שהיא זכיינית של אדידס וכן הלאה.
נמשיך, החשש הגדול הוא שהריבית הגבוהה תתחיל לחלחל לכלכלה הריאלית ומכאן הציבור יצמצם את הרכישות שלו בקניונים (לפחות לפי התיאוריה הכלכלית) וגם זה יפגע בחברות האופנה הישראליות.
כך או אחרת, חודש יוני היה בסך כל חודש טוב בשווקים הפיננסים ונראה היה שהמשקיעים פחות חוששים ממניות קמעונאיות האופנה ויכול להיות שהן התנתקו מהשוק ולכן ניתן לראות בדירוג המלא כי מניות אלה חזרו לעלות ולמעשה לתקן ולו חלק מהירידות של החודשים האחרונים.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    פראייריפ פשוט עם של פראיירים
    Thailnd 07/2023/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אנחנו חיים בתאילנד ויש כאן מותדים מסביב לעולם ויצוק מקומי שלוקח את הזבל הסיני הממותג פח שנמכר בארץ כאילו יוצר באיטליה חולצות נמכרות פה החל מ1 שח מכנסיים קונים פה ליום יןם ב8 שח!! תבינו איזה רווחים החברות עושות עליכם
    סגור
  • 2.
    הכי זולה ומעניינת
    אמיר 07/2023/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המשביר במחיר של 160 מ'₪ זולה ובלי חוב ..לשוק ההון עם תזרים וגם מחלקת דיוודינד נראה לי עם הפוטנציאל הכי גדול להכפלה
    סגור
  • 1.
    פרייר מי שקונה כאן (ל"ת)
    חחחחח 07/2023/16
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור