השוק

בנק לאומי במהלך דרמטי: ההטבה שמסעירה את המערכת

בנק לאומי יוצא היום במהלך מעניין במסגרתו הוא ישלם ריבית על יתרות הזכות בחשבון וזאת גם בלי להפקיד את הכסף בפיקדון; הריבית שתשולם תהיה נמוכה ועל יתרה מקסימלית של 10,000 שקל
ניצן כהן |  9
חנן פרידמן (צילום Magma Images, shutterstock, פלאש 90)
בנק לאומי מיישר היום קו עם הדרג הפוליטית שבהצעות פופוליסטיות ולעתים חסרות אחריות מציע שורה של חוקים שמסירים כל אחריות מהציבור להתנהלות הכספית שלו ולהטיל אותה על גורמים אחרים. ונזכיר גורמים עסקיים כלכליים שתכלית קיומם זה להרוויח כסף.
אם כן, אחד החוקים הפופוליסטיים שמנסה הקואליציה הנוכחית לקדם הוא תשלום ריבית על יתרות זכות בחשבונות העו"ש וזאת למרות שיש לציבור אינסוף אלטרנטיבות לקבל תשואות ואפילו יפות מאוד אם רק יהיה קצת יותר אקטיבי ואחראי לניהול כספו אבל אחריות זה דבר אחד וגל פופוליזם הרסני הוא דבר שני.

בנק לאומי הוא הראשון שמנסה להתמודד עם גל הפופולזים הזה והחליט על תשלום ריבית על יתרות הזכות בחשבונות העו"ש. הריבית אמנם אינה גבוהה ומוגבלת ליתרות זכות נמוכות יחסית אבל זה גם משהו שיכול מחד לאפשר לקואליציה להציג הישגים לציבור ומאידך לרכך את גל החקיקה הפופוליסטית כשעל הדרך הלקוחות יקבלו "כמה גרושים".
אם כן, לקוחות פרטיים בבנק לאומי בעלי חשבון עו"ש יקבלו ריבית שנתית בשיעור של 1% על יתרת הזכות בחשבון. הריבית תשולם על יתרה בעו"ש של עד 10,000 שקל ללקוחות מעבירי משכורת עם משכנתא בלאומי, או ללקוחות מעבירי משכורת עם מחזור עסקאות חודשי של לפחות 3,000 שקל בכרטיס אשראי של לאומי או ללקוחות מעבירי משכורת עם תיק ניירות ערך בלאומי. ההטבה תקפה גם למקבלי פנסיות, ותיכנס לתוקף החל מ-1 ביולי.
מנכ"ל לאומי, חנן פרידמן: "אנחנו גאים להיות הבנק הראשון בישראל שמאפשר ללקוחותיו ליהנות מריבית אפקטיבית על כסף ששוכב בעו"ש, בייחוד בתקופה מאתגרת זו. לצד זאת, אנו ממשיכים לקרוא ולעודד את לקוחותינו להפקיד כספים נזילים לטובת פיקדונות נושאי ריבית גבוהה, הן לטווח קצר והן לטווח ארוך – בהתאם למצבם הפיננסי ולצורכיהם. אנו מתחייבים להמשיך להוביל את המערכת הבנקאית בישראל תוך יישום עקבי של האסטרטגיה שלנו להיות הבנק הכי נוח, הכי משתלם והכי יוזם למען לקוחותיו".
תגובות לכתבה(9):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 9.
    ביבי סיטר
    כספית 06/2023/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הבנקים הפכו בשנים האחרונות לביבי סיטר של כספי הציבור ועל זה אנחנו משלמים עוד עמלות ואין רווחים לציבור,ואנחנו שומעים שהבנקים מרוויחים מליארדים מכספי הציבור שמושקעים בבנקים,הממשלה צריכה לחשב מסלול מחדש לגבי רווחי הציבור המושקע בבנקים כדי שיהנו מפרי עמלם.
    סגור
  • 8.
    כתב לא מקצועי
    נתן 06/2023/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה זו הכתבה הזאת,מי מימן אותה,אחוז בשנה נו באמת
    סגור
  • 7.
    חחח גדול
    רני 06/2023/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ברור. 100 ש"ח בשנה ריבית זה אכן חדשות שמסעירות את המערכת הבנקאית... או שאתם טיפשים או שאתם מטומטמים!!
    סגור
  • 6.
    חדשות מסעירות!!!
    אמת 06/2023/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פרידמן גאה ??? חדשות מסעירות ??? אתם לא מתביישים?? 100ש"ח בשנה.. לא ייאמן שעושים כתבה על זה
    סגור
  • 5.
    מה זאת הכתבה ההזויה הזאת?
    מוריה 06/2023/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נראה לי שהכתב פופוליסט. ואת זה אומרת יועצת השקעות במקצועה. ריבית זכות זה המינימום שבמינימום. אופציות אחרות ידועות למשקיעים וזה לא במקום אלא בנוסף אז די עם הברבורים
    סגור
  • 4.
    מה דרמטי הונאת ענק
    האמיתי 06/2023/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    דיי עם הכותרות המטופשות עובדים על אנשים החזירים
    סגור
  • 3.
    ב.ירושליים לפני עשור -+
    אזרח 06/2023/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קבלתי ריבית על הפלוס, כשריבית הגיע קרוב ל0 ביטלו את הריבית לחלוטין. כרגע רק בתי השקעות משלמים על המזומן הנזיל ריבית.
    סגור
  • 2.
    פופוליזום הרסני מול לוביזום עברייני.
    טופלה טוטוריקו 06/2023/13
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הבנקים מקיימים מונופול למעשה,מגובה במפקח על הבנקים הדואג לרווחתם ובלוביזם שופע כסף שלא צריך להתאמץ לחשוב כיצד הוא משפיע על מקבלי ההחלטות לכסות עינהם מהתנהלות חזירית של הבנקים,המגדילים את רווחיהם במילירדי שקלים בשנה רק ע''י הגדלת מרווחי הריבית עקב עליית הפריים,האם התנהלותם החזירית לא הרסית?
    סגור
  • 1.
    כתב שלא מכיר את השטח
    קצת חמלה 06/2023/13
    הגב לתגובה זו
    1 1
    יש המון מבוגרים ואנשים שאינם בעלי השכלה שכבה חלשה שמר כתב דורש מהם אקטיביות!!! חוצפן הם נלחמים על לחמם כל יום בהישרדות לא יזיק אם הבנק בעצמו יהיה אקטיבי בנושא זה!!!
    סגור