השוק

מניות דיסקונט והבינלאומי זינקו אחרי הדו"חות ולמרות עזיבת המנכ"לים

הדו"חות הטובים של המערכת הבנקאית משכו היום את מניות המערכת לעליות שערים חדות; מניית הבינלאומי זינקה ב-5% אף שהמנכ"לית המיתולוגית של הבנק, סמדר ברבר-צדיק, התפטרה
ניצן כהן | 
דב קוטלר, סמדר ברבר, משה לארי, אורי לוין וחנן פרידמן (צילום גדי דגון, תמר מצפי, אבשלום ששוני, יחצ, אורן דאי, shutterstock)
עליות שערים חדות נרשמו היום במניות המערכת הבנקאית כשבלטה מניית הבינלאומי שזינקה בכ-5% וזאת אף שהמנכ"לית המיתולוגית של הבנק, סמדר ברבר-צדיק, הודיעה באופן מפתיע על התפטרותה.
נסביר לרגע מה קרה היום במערכת הבנקאית. דיסקונט, מזרחי טפחות והבינלאומי פרסמו דו"חות טובים שהצביעו על עוצמת המערכת. הנחות העבודה כללו שתי הערכות בסיס: הנחה ראשונה היא שריבית גבוהה טובה לבנקים ואילו הנחה שנייה היא שריבית גבוהה פוגמת בכושר ההחזר של הלקוחות ומכאן שהיא לא טובה למערכת.

כן, מדובר בשתי הנחות עבודה שסותרות אחת את השנייה, אבל לא באמת. ההנחה הראשונה היא ברת התוקף כשברור שהריבית הגבוהה טובה לבנקים בשלב הראשון שלה ובשלב השני מתהפכת עליהם והשאלה היא מה יהיה יותר חזק ממה.
כדי שלא נגיע למצב בו הריבית הגבוהה מתהפכת על הבנקים צריך לראות את הנקודה בה בנק ישראל יעצור את העלאת הריבית, ואז למעשה הלקוחות יוכלו לספוג את הריבית הגבוהה, יצמצמו את הצריכה שלהם אבל ימשיכו לשלם חובות. זו הסיטואציה הכי טובה לבנקים וזה מה שקרה היום.
מהדו"חות של הבנקים עולה כי ניתוחי הרגישות של המערכת הביאה לעלייה בהפרשה לחובות מסופקים אבל בחינה פרטנית של החובות. כלומר, הבנק עבר לבדוק כל חוב בנפרד וערך לו סוג של ניתוח רגישות פרטני ושם התגלתה תמונה הרבה יותר טובה מה שאומר שהמחיקות של היום, בהנחה שלא יהיה רע יותר או לא יותר מידי רע, יעברו ריקאברי במעלה הדרך וזה למעשה יוצר סוג של קרן הון בבנקים.
עכשיו, אם ננסה לקשר בין ניתוחי המקרו לדו"חות המערכת הבנקאית או לפחות לסיכונים שלה הרי שנגלה כי אם ניתוחי המקרו צודקים ובנק ישראל יעלה את הריבית בעוד 0.5% (בשתי פעימות של 0.25%) ואז יעצור, הרי שקונצנזוס ההערכות הוא שכאן בנק ישראל יעצור וזה אומר שהתרחיש החיובי למערכת הבנקאית פועל ומכאן שהמסקנה המתבקשת היא שהמניות שלהם מעניינות, לפחות בנקודת הזמן הזו.
אם כן, בסיכומו של יום עלתה מניית הבינלאומי ב-5%, מזרחי טפחות עלתה ב-4.38%, דיסקונט עלתה ב-3.8%, פועלים שעוד לא פרסם דו"חות כספיים עלה ב-1.3% ובנק לאומי עלה ב-1.2%.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה