השוק

בית ההשקעות IBI: הריבית בישראל תעלה ל-5% בהמשך השנה

רפי גוזלן, הכלכלן הראשי של בית ההשקעות IBI מעריך לאחר פרסום מדד המחירים לחודש אפריל, כי האינפלציה השנה תגיע לרמה של 3.4% והריבית תעלה בעבות כך לרמה של 5% במחצית השניה של השנה
ניצן כהן | 
רפי גוזלן (צילום פייסבוק/ IBI בית השקעות)
רפי גוזלן, הכלכלן הראשי של בנק הפועלים מעריך בעקבות מדד המחירים לצרכן של חודש אפריל כי האינפלציה השנה תגיע לרמה של 3.4% ואילו הריבית, בעקבות זאת, תגיע לרמה של 5% כבר במחצית השניה של השנה.
"לאחר שבמרץ נרשמה הפוגה בהפתעות כלפי מעלה באינפלציה, שב מדד המחירים לצרכן להפתיע כלפי מעלה עם עלייה חדה של 0.8% במדד אפריל, וזאת לעומת הערכת הקונצנזוס לעלייה של 0.4% בלבד. העלייה הגבוהה מהצפוי במדד אפריל הובילה לכך שהקצב השנתי נותר ללא שינוי ברמה של 5%, לעומת צפי להתמתנות ל-4.6%, וחשוב מכך, האינדיקטורים לאינפלציה הבסיסית המשיכו לטפס לרמות שלמעל ל-5%, ולמעשה לשקף סביבת אינפלציה גבוהה ו"דביקה". 

"מדד אפריל אמנם הפתיע אותנו בעוצמתו, אך הכיוון הכללי תאם את הערכתינו שכן בסקירות האחרונות הדגשנו כי סיכון האינפלציה ברבעון-שניים הקרובים נוטה בבירור כלפי מעלה בהתחשב בשוק העבודה ההדוק, באינפלציה הדביקה ובפיחות המהיר שנרשם בשער החליפין של השקל בחודשים האחרונים. הערכה זו ממשיכה להיות רלוונטית גם לאחר מדד אפריל" אומר גוזלן.
"במבט לשנה הקרובה, האינפלציה צפויה לעלות להערכתנו ב-3.4%, אך להערכתנו סיכון האינפלציה מאוזן יותר, על רקע הצפי להתגברות ההשפעות ההמתנות של העלאת הריבית בארץ ובעולם, במקביל להשלכות השליליות של ניסיונות החקיקה של הממשלה על הסנטימנט העסקי והצרכני שיתורגם לפגיעה בפעילות ולהתמתנות האינפלציה.
"בהחלטת הריבית הקודמת, לצד המסרים הממתנים מצד ה-Fed, הצפי למגמת ירידה בקצב האינפלציה הוביל גם את בנק ישראל לאמץ טון "יוני" יותר. לעומת זאת, המדד הגבוה והמפתיע באפריל, כאשר ברקע פוטנציאל העלאות מחירים נוסף מצד מחירי המזון ומצד היחלשות השקל, מערערים את הביטחון במידת הירידה בסביבת האינפלציה. לפיכך, אנו מצפים להעלאת נוספת בריבית ב-25 נ"ב ל-4.75%, ומעריכים כי הריבית תעלה לפחות ל-5% במהלך המחצית השנייה של השנה" הוא מסיים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה