השוק

רשת המסעדות האסייתיות האהובה תחליף בעלים? זה ההסכם החדש

בצל עליות המחירים, ענף המסעדנות עתיד לעבור שינוי עם עסקת ענק שאושרה ברשות התחרות. קרן גרין לאנטרן של ריצ'י האנטר עתידה לרכוש את מחצית השליטה ברשת המסעדות האסייתיות המוכרת קיסו-פו, מידיהם של מייסדי הרשת
מערכת ice | 
ריצ'י האנטר. מנכל מקאן תל אביב (צילום יח"צ)
בצל עליות המחירים, ענף המסעדנות עתיד לעבור שינוי עם עסקת ענק שאושרה ברשות התחרות. על פי כלכליסט, קרן גרין לאנטרן של ריצ'י האנטר עתידה לרכוש את מחצית השליטה ברשת המסעדות האסייתיות המוכרת קיסו-פו, מידיהם של מייסדי הרשת.
על פי הערכות העסקה תהיה לפי שווי של 120-180 מיליון שקל ובעתיד הקרן תוכל לרכוש יתרת המניות - מה שיהווה אקזיט משמעותי עבור המקימים רותם טחן ונעם גבאי. עם זאת, בעקבות המצב הכלכלי ייתכן והקרן תבקש הפחתה בשווי הקבוצה. 
לרשת יש היום שבע מסעדות מובילות, בהן פו סושי בתל־אביב, נישי בנתניה, קיסו בקריית אונו, נוצ' ברמת השרון ועוד. כמו כן, שתי מסעדות נוספות נמצאות בהקמה היום. הקרן תרכוש את כלל המסעדות למעט מסעדת סאן יאנג והשתיים שטרם הושקו ואם תרכוש את שאר המניות בהמשך זה יכלול גם אותן. הקרן עתידה לרגוש את המניות מהשותפים של המסיידים בשתיים מהמסעדות שכבר פועלות.
העסקה בין הקרן למקימים נחתמה כבר בסוף שנה שעברה ולאחרונה היא קיבלה את אישור רשות התחרות. המניעה היחידה לסגירה של העסקה היא הניסיון של הקרן לגייס משקיעים לעסקה וייתכן כי הקושי נובע מהחששות של המשקיעים בנוגע לרפורמה החוקתית והמצב הכלכלי בכלל. עם זאת, לפי תנאי העסקה אם הקרן לא תצליח לגייס את הכספים היא תוכל לצאת ממנה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה