השוק

סמוטריץ' מרוצה מהמדד: "יוקר המחיה - לא גזירת גורל"

הלמ״ס מפרסם: האטה בקצב האינפלציה וירידה במחירי הדיור, שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ בתגובה לנתוני האינפלציה ולירידה במחירי הדיור: "מתחילים לראות את האור בקצה המנהרה, האינפלציה היא המס הקשה ביותר המוטל על אזרחי ישראל והמאבק בה הוא המאבק החשוב ביותר ביוקר המחיה עבור אזרחי ישראל"
מערכת ice |  8
בצלאל סמוטריץ' (צילום פלאש 90/ אוליביה פיטוסי, shutterstock, Magma Images)
אחרי שהלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה היום (שישי) על ההאטה בקצב האינפלציה וירידה במחירי הדיור בשיעור של 0.2%, שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ שחרר את תגובתו לנתוני האינפלציה ולירידה במחירי הדיור.
שר האוצר טען: "מתחילים לראות את האור בקצה המנהרה בעבודה נכונה מנצחים. יוקר המחיה הוא לא גזירת גורל! האינפלציה היא המס הקשה ביותר המוטל על אזרחי ישראל והמאבק בה הוא המאבק החשוב ביותר ביוקר המחיה עבור אזרחי ישראל".

עוד הוסיף: "מאז שנכנסתי לתפקיד הצבתי מטרה עליונה את גידור האינפלציה ושמירה על ערך הכסף. זה מה שליווה אותי ואת אנשי המקצוע במשרדי בעת בניית תקציב המדינה, בעת החתימה על ההסכם השמרני מול ההסתדרות, ועוד. שמירה על ערך הכסף משמעותה הקלה ביוקר המחיה של כל אזרח ואזרחית בישראל".
סמוטריץ' המשיך: "ההאטה שאנחנו מתחילים לראות בקצב האינפלציה, יחד עם הירידה במחירי הדיור שמתאפשרת בזכות הגדלת ההיצע על ידי שימור התחלות הבנייה למרות העלייה בריבית, הן בשורות ראשונות וחשובות ומשמעותן היא אחת - המדיניות האחראית שהצבנו מתחילה ברוך השם לשאת פירות".
כמו כן הסביר: "האתגר הגדול שלנו עכשיו בתחום הדיור הוא להמשיך בקצב התחלות הבניה בסביבת הריבית הגבוהה ואנו נערכים לכך במגוון תכניות ופתרונות בתקציב ובחוק ההסדרים. מדיניות פיסקלית אחראית ומתואמת עם המדיניות המוניטרית של בנק ישראל היא שתביא בעזרת השם לבלימת האינפלציה וליצירת התנאים להורדת הריבית ולהקלה ביוקר המחיה של אזרחי ישראל".
לסיום מסר: "אזרחי ישראל, זוהי רק ההתחלה. פירוק מונופולים, הורדת רגולציה ומאבק עיקש ביוקר המחיה על ידי כלכלה חופשית ותחרותית הן מטרות שהצבנו ובעזרת השם נשיג אותם בתקופה הקרובה למען אזרחי ישראל וכלכלת ישראל. עובדים למענכם".
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    זה לא בגלל הממשלה ההרסנית הזו
    יוסי 04/2023/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה בגלל הממשלה הקודמת שעשו דברים נכונים
    סגור
  • 7.
    אם סמוטריץ מרוצה, אני מודאג מאד !!!!!!! (ל"ת)
    יוסיפון 04/2023/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    מקווה שעכשיו תפרסמו
    איציק מהמכולת 04/2023/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סוטריץ הוא האליל שלי, גאון כלכלי, אור לגויים, פטריוט מושלם, איש צבא דגול ומצביא שעשוי ללא חת, בקיצור רק הוא יכל לחזות את ירידת יוקר המחייה (כמובן שאין שום קשר ל גיד בנק ישראל חסר הידע ושונא ישראל מובהק) יישר כוח בצלאל
    סגור
  • 5.
    כך נראת תחילת מיתון !!!!!!! (ל"ת)
    יוסיפון 04/2023/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    סמוטריץ זכה בפרס נובל לכלכלה
    איציק מהמכולת 04/2023/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סמוטריץ אתה מביך ברמות על! רק לפני כמה ימים ביקרת בחריפות את הנגיד על העלאת הריבית ואמרתם שהוא סוכן אמריקאי ומה לא. אז ככה מחירי הדיור החלו לרדת ( בקושי)רק בגלל עליית הריבית והתייקרות המשכנתאות. אתה ובן גביר לא עשיתם כלום ודום דבר עד עכשיו חוץ מלצייץ
    סגור
  • 3.
    יוקר המחייה לא גזרת גורל
    גיא 04/2023/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תאמר היכן אתה עושה קניות , אני שם לב שאני קונה פחות ופחות בכסף שלי , אה שחכתי אתה גר בשטחים בטח עושה קניות שם וחשמל בחינם ...
    סגור
  • 2.
    האינפלציה מתמתנת מסיבה אחת פשוטה- פעולותיו של נגיד בנק
    איזה אהבל 04/2023/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    העיקר אתה וחבריך מבקרים את פעולות הבנק. אז תחליטו! אם לא היו מעלים ריבית היינו באינפלציה דו ספרתית.
    סגור
  • 1.
    האינפלציה מתמתנת מסיבה אחת פשוטה- פעולותיו של נגיד בנק
    איזה אהבל 04/2023/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    העיקר אתה וחבריך מבקרים את פעולות הבנק. אז תחליטו! אם לא היו מעלים ריבית היינו באינפלציה דו ספרתית.
    סגור