השוק

מוטי בן משה יקבל 100 מיליון שקל: השופט בפסיקה דרמטית

סוף למחלוקת בין נאמני אג"ח אפריקה לבין מוטי בן משה והחברות בשליטתו: על פי פסיקת השופט העליון בדימוס פרופ' דנציגר חברת הנאמנות הרמטיק תשיב לחברות שבשליטת מוטי בן משה למעלה מ-100 מיליון שקל
מערכת ice |  2
מוטי בן משה (צילום אניה בוכמן)
שופט בית המשפט העליון בדימוס, הפרופ' יורם דנציגר, פסק כי חברת הנאמנות הרמטיק, ששימשה כנאמנה לאג"ח אפריקה, תשיב לחברות שבשליטת איש העסקים מוטי בן משה - אקסטרה, אלון רבוע כחול ודור אלון, את מלוא הסכום שהיא מעכבת מהן בטענה כאילו בן משה הוא שהכשיל את העסקה לרכישת אפריקה ישראל. 
הסך הכולל שנדרשת חברת הרמטיק להשיב לחברות שבשליטת בן משה, מגיע על פי ההערכות לכדי למעלה ממאה מיליון ש"ח (לאור הפירות שהכספים צברו). 
יצויין כי תביעת הרמטיק כנגד החברות של בן משה נדחתה לחלוטין. בא כוחה של חברת אקסטרה, עו"ד רענן קליר, הביע סיפוק רב על כך שכבוד השופט העליון בדימוס פרופ' יורם דנציגר קיבל את עמדת החברות ופסק, כאמור, כי נאמני אג"ח אפריקה, חברת הרמטיק, תשיב את הכספים המעוכבים על פירותיהם.  
ההחלטה המפורטת כדלהלן:
א. התביעה להשבת הפיקדון שהפקידה אקסטרה בערך מקורי של 50 מיליון שקל. שהזכויות בו הועברו לחברה, לרבות להשבת פירות הפיקדון, התקבלה.
ב. התביעה להשבת הפיקדון שהפקידה החברה בערך מקורי של 40 מיליון ש"ח, לרבות להשבת פירות הפיקדון, התקבלה.
ג. תביעת הנאמן נדחתה במלואה. 
ד. התביעה להשבת הפיקדון שהפקידה דור אלון אנרגיה בישראל (1988) בע"מ, המוחזקת על ידי החברה בשיעור של כ-82.73% ("דור אלון"), בסך של כ-10 מיליון ש"ח, לרבות להשבת פירות הפיקדון, התקבלה.
ה. תביעת החברה לחיוב הנאמן בהוצאות שהוצאו על ידה במסגרת המשא ומתן עם הנאמן, תביעת החברה לחיוב הנאמן בהוצאותיה בתוספת שכר טרחת עורך דין ותביעת דור אלון להשית על הנאמן הוצאות נדחו.
עו"ד רענן קליר ציין כי "מהפסיקה של כבוד השופט דנציגר ניכר שלא נפל פגם בהתנהלות העסקית של מוטי בן משה ושל החברות בשליטתו".
בן משה הודה לכבוד השופט בדימוס דנציגר על עבודתו היסודית בתיק.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מעניין כמה קיבל השופט מהעסקה הזו (ל"ת)
    חשדן ריאלי 03/2023/15
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 1.
    מקווה
    ניסים 03/2023/14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שפסק הדין הוא חלוט,אחרת תחכה עוד כמה שנים טובות,מקווה שעו"ד שייצג אותך לקח את זה בחשבון.
    סגור