השוק

אחרי ראלי של 10%, רגיעה במסחר במט"ח; הדולר מתייצב

אחרי ראלי של כ-10% בחודש אחד, נרשמת רגיעה במסחר במט"ח; הדולר מתייצב ברמות הגבוהות של 3.66 שקל ככל הנראה על רקע ההערכות כי ממשלת נתניהו מתחילה להפנים את גודל השבר הציבורי בעקבות המהפכה המשפטית
ניצן כהן |  1
הפסדים (צילום shutterstock)
אחרי ראלי של כ-10% נפתח המסחר במט"ח היום ברגיעה יחסית כשהדולר נסחר כמעט ללא שינוי לעומת רמתו ביום שישי האחרון, ברמה של 3.6641 שקל. נזכיר כי ב-25 בינואר נסחר הדולר ברמה של 3.3533 שקל ואז החל תהליך ההפנמה של השבר בציבוריות הישראלית מה שהביא לגל של יציאת כסף מישראל, גל שהביא את הדולר להתחזק בכמעט 30 אגורות.
בחדרי העסקאות אומרים היום שלא מדובר ברגיעה מהסוג שמשחרר אנחת רווחה, יציבות וחזרה לעולם נורמלי אלא לסוג של שקט שלפני הסערה. משמעות הדברים היא כי ככל שתהליכי החקיקה של המהפכה המשפטית יימשכו הרי שתהליך יציאת הכסף מישראל יחזור ויכה במלוא עוצמתו בכלכלה הישראלית.

הגדילו ואמרו בימים האחרונים גורמים בשוק המט"ח כי אין להסיר מכלל אפשרות התחזקות של עוד 10 אגורות בדולר וזאת בהנחת עבודה שלא תהיה הידרדרות נוספת בציבוריות הישראלית.
נזכיר כי בסוף השבוע אישררה חברת דירוג האשראי פיץ' את דירוג החוב של ישראל תוך שהיא מזהירה מפני המהפכה המשפטית שתביא לירידה באיכות הממשל בישראל, מה שישפיע על דירוג ה אשראי של ישראל.
יחד עם זאת צריך להגיד כי להורדת הדירוג בפועל יש משמעות דקלרטיבית בלבד מאחר וכל השחקנים הרלוונטיים כבר החלו להתנהג כאילו דירוג החוב של ישראל בסכנה ומכאן ניתן לראות את הדולר מתחזק בשיעור חד כל כך ובפרק זמן קצר כל כך.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    וואו, הדולר התרסק לעומת השקל (ל"ת)
    רון 03/2023/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור