השוק

"העלאת ריבית בנק ישראל - מכה קשה שתגבה מחיר כבד"

יו"ר נשיאות המגזר העסקי, דובי אמיתי, תוקף את החלטת בנק ישראל להעלות את הריבית ב-0.5% לרמה של 4.25%: "מדובר בהתמכרות מסוכנת למשק, ברור שהנגיד מוטרד מהיחלשות השקל, אך שימוש עודף בכלי הריבית יגבה מחיר כבד, לא רק בהאטת הצריכה, אלא גם האטה בהשקעות"
מערכת ice | 
דובי אמיתי (צילום ארן דולב)
החלטת בנק ישראל להמשיך בהעלאות הריבית עם העלאה נוספת של 0.5% לרמה של 4.25% לא הפתיעה אף אחד מהמומחים שהעריכו זאת מראש, אך בכל זאת, התגובות סביב העלאת הריבית סוערות ויש מי שתוקפים, כולל יו"ר נשיאות המגזר העסקי, דובי אמיתי, שהוציא הודעה בנושא.
אמיתי התייחס להחלטתו של נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, ואמר: "מדובר בהתמכרות מסוכנת למשק. העלאת ריבית נוספת מהווה מכה קשה למגזר העסקי ולמשק, ומחזקת את חובתה של הממשלה לנהוג בריסון תקציבי, על מנת לא להאיץ את גל האינפלציה הבא באמצעות הרחבה תקציבית. האינפלציה בישראל היא אינפלציה עיקשת אולם העלאת הריבית הנוכחית אינה מתכתבת עם המגמה של סימני ההאטה. ברור כי נגיד בנק ישראל מוטרד מהחלשות השקל, אך שימוש עודף בכלי הריבית גובה מחיר כבד, לא רק בהאטת הצריכה אלא גם האטה בהשקעות".

"הדבר יבוא לידי ביטוי במשך זמן התאוששות המשק אשר יהיה ארוך יותר מהמצופה, וזאת גם כאשר האינפלציה תרוסן לחלוטין. השפעות העלאת הריבית כבר באים לידי ביטוי במשק. לפיכך, בנקודת הזמן הזו על נגיד בנק ישראל לבחון תהליכי הורדת ריבית במקום להמשיך להעלותה. במקביל על משרד האוצר אשר צפוי להגיש את הצעת התקציב ביום חמישי הקרוב לאישור הממשלה - לוודא ריסון תקציבי, על מנת למנוע סחרור אינפלציוני נוסף".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה