השוק

ישראכרט חושפת: תחזיות ההנהלה אופטימיות - המחיר אטרקטיבי

ישראכרט זימנה את בעלי המניות שלה לאישור הסכם המיזוג (משולש הופכי) עם חברת הביטוח הראל; כדי לאפשר לבעלי המניות לקבל החלטה מושכלת חשפה החברה את הערכת השווי שביצעה חברת הייעוץ דלויט עבור הראל - אלה המספרים
ניצן כהן | 
רן עוז (צילום פזית עוז, ויקיפדיה, פלאש 90)
חברת כרטיסי האשראי ישראכרט זימנה את האסיפה הכללית של בעלי המניות כדי לאשר/ לדחות את הצעת הרכש של חברת הביטוח הראל (באמצעות מיזוג משולש הופכי) למניות החברה. האסיפה זומנה לחודש הבא כשעל סדר היום כאמור אישור הצעת הראל כשברקע הדברים הצעת רכשת של מנורה מבטחים לפי שווי חברה של 3.2 מיליארד שקל.
אם כן, כדי לקבל החלטות מושכלות צירפה ישראכרט הערכת שווי חיצונית ובלתי תלויה שערכה חברת הייעוץ דלויט שנחשבת לאחת מחברות הייעוץ המתקדמות והיעילות בישראל.

הערכת השווי בוצעה כדבעי בהתבסס על דוחות כספיים של החברה וחברות אחרות מתחרות שניתן להיחשף לדו"חות המלאים שלהם. הכלכלנים של דלויט נפגשו עם הנהלת החברה והיו חשופים לנתונים הכספיים שלה, לתוכניות העבודה, סביבת המקרו וסביבת התשלומים המקומית. הכלכלנים נדרשו להעריך את יכולת הנהלת החברה לעמוד בתוכניות העובדה ומכאן לגזור שווי לישראכרט - נזכיר, חברת כרטיסי האשראי הגדולה בישראל.
מהנתונים עולה כי כלכלני דלויט מדביקים שווי לישראכרט בטווח של 2.6 עד 2.8 מיליארד שקל. הצעת הרכש  לש חברת הביטוח הראל משקפת את החלק העליון בטווח הערכת השווי. בדלויט מצרפים למסקנות הערכת השווי הערה, קטנה אבל מעניינת.
כלכלני דלויט כותבים בהערכת השווי כי שערי ההיוון שנלקחו לצורך הערכת שווי החברה נעים בטווחים של 13% עד 14%. בדלויט אומרים כי לקחו בחשבון הערכת ביצוע נמוכה מהערכת הביצוע ותוכניות העבודה של הנהלת ישראכרט.
בדלויט מסבירים כי הנחות העבודה ששונות (ושמרניות) מהנחות העבודה של הנהלת ישראכרט משקפות את חוסר הוודאות הכלכלית בישראל, את החשש מפני התמשכות ההתפרצות האינפלציונית והמשך העלאות הריבית על ידי בנק ישראל. בדלויט אומרים עוד כי תחזית הנהלת ישראכרט מאתגרת ומכאן נדרש להניח הנחות עבודה שמרניות יותר לצורך הערכת השווי של החברה.
דירקטוריון ישראכרט שדן בהערכת השווי של דלויט וצירף את התקציר שלה לזימון האסיםפה הכללית טוען כי לעסקת הראל יש עדיפות על עסקאות אחרות (עסקת מנורה מבטחים) מאחר והיא כוללת תשלום במזומן על מלוא מניות החברה, גידור סיכונים לבעלי המניות המוכרים וכן הלאה ומכאן הוא ממליץ לבעלי המניות לאמץ אותה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה