השוק

מנכ"ל גוגל חושף את הליך הפיטורים: כך הוחלט מי הולך הביתה

לאחר שהחלה בפיטורים של אלפי עובדים, מנכ"ל גוגל סונדאר פי'צאיי מכנס את הצוותים ומסביר מדוע ההליך היה אכזרי וכיצד נבחרו העובדים והמחלקות שנשלחו הביתה
מערכת ice |  1
גוגל ופייסבוק נפטרות מעובדים (צילום shutterstock)
לאחרונה גוגל הודיעה כי, כמו רבות אחרות, היא תחל בהליך פיטורים נרחב בחברה ותיפרד מאלפי עובדים. בעקבות הביקורת הרבה על הדרך בה החברה החלה להוציא לפועל את הפיטורים, מנכ"ל החברה סונדאר פיצ'אי כינס את מרבית העובדים אמש כדיי לאפשר שאלות ולהעניק הסברים לעובדים המתוסכלים.
על פי אתר CNBC, פיצ'אי הסביר שהבונוסים השנתיים יקוצצו, כמו כן הוא הזכיר את אירוע הירי בארה"ב לרגל השנה הסינית החדשה. לאחר שעובדים בפגישה ביקשו לדעת מדוע פיטרו עובדים על ידי חסימתם מהמערכות ובצורות אחרות שאינן נעימות במיוחד, המנכ"ל הסביר שתחילה קיבל ייעוץ ממייסדי החברה והדירקטוריון. כמו כן ניסה לגבות את ההחלטות של גיוס ההמונים שקדם למשבר בכך שהחברה הייתה מפסידה הרבה יותר.
בכירה בחברה הוסיפה כי בהליך ההחלטה לקחו כ-750 מנהלים ובכירים וכי אם היו מערבים את כלל צוות הניהול, שמונה כ-30 אלף עובדים, ההליך היה עלול לקחת זמן רב מדיי והחברה שאפה לקדם את התהליך במהירות. 
באשר לקריטריונים לפיטורים היא מסבירה שבחנו מחלקות בהן היקף המועסקים היה גבוה והעבודה עצמה הייתה פחות קריטית. כמו כן היא טוענת שהחברה כן שקלה אלמנטים כמו וותק, הישגים, הצלחה במכירות ועוד. בנוסף, כשזה מגיע לבונוסים, הוסבר שככל שהדרגה יותר גבוהה כך הבונוס יבחן יותר בהתאם להצלחה במשרה. עד כה הבונוסים שולמו רק ל-80% מהעובדים והשאר יקבלו את תוספת השכר בחודש מרץ ואפריל.
באשר לשאלות נוספות על הדרך בה החברה בחרה לפטר, הובהר שזו הדרך בה החברה בחרה על מנת להגן על הפרטיות של העובדים המפוטרים ולכן התקשורת והבהירות באשר למחלקות הנבחנות לא הייתה גבוהה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כך זה עובד
    ג'ס נגבי 01/2023/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    משהו באופן שגוגל בחרה לעמעם, מקסים. ומשאיר למפוטרים פרטיות. הם ימצאו מקומות אחרים ויעברו ראיונות ושאלות לא נעימות. אז היה צורך, זמנים משתנים, ולא כל חטיבה תורמת. נתנו למפוטרים לצאת לעולם באלגנטיות. כך עולה מהכתבה. וכזאת היא גוגל, בכל מקרה.
    סגור