השוק

נטפליקס מכריזה: משתפים את המנוי? מעכשיו תשלמו

החברה הודיעה כי בקרוב תאלץ מיליוני משתמשים לבחור האם לחסום את החברים/בני משפחה או לשלם תמורתם תוספת מחיר. לצד עלייה מפתיעה מאוד במספר המשתמשים דווקא בתקופת משבר, הדבר הוביל לזינוק של המניה למרות רווחים מאכזבים מאוד
יאיר מור |  3
נטפליקס (צילום pixabay, pngwing)
יותר מ-100 מיליון מנויי נטפליקס – כמחצית מכלל מנויי השירות – משתפים את החשבונות שלהם עם אנשים שאינם גרים איתם באותו בית, כך טענה החברה בדו"ח הרבעוני האחרון שלה ל-2022, שפורסם בסוף השבוע. כעת, היא תציב בפניהם בחירה: במהלך הרבעון הנוכחי (כלומר בחודשיים הקרובים) היא תחל לאכוף בקפידה מדיניות שתאלץ את משתפי החשבונות להיפרד מהמשתמשים שאינם גרים באותו בית, או לחילופין לשלם תוספת מחיר על כל משתמש כזה.
ההכרזה הזו היתה אחת משתי סיבות עיקריות לכך שמניית נטפליקס בנאסד"ק זינקה ביום שישי ב-8.5%, למרות שבמדדים הכלכליים של הדו"ח לא היתה שום הפתעה חיובית – אלא דווקא שלילית: ההכנסות הגיעו לסכום של 7.85 מיליארד, שהיה בדיוק ממוצע ציפיות האנליסטים; העלייה היתה 1.9% לעומת הרבעון המקביל ב-2021 – העלייה הקטנה ביותר בהיסטוריה של נטפליקס; הרווח התפעולי עמד על 550 מיליון דולר בלבד, עם שולי רווח של 7% בלבד – הנתונים הנמוכים ביותר בשנה האחרונה; ובשורה התחתונה פספסה החברה בענק כאשר רשמה רווח נקי של 55 מיליון דולר ו-12 סנט למניה – פחות משליש מ-45 הסנטים שלהם ציפו האנליסטים.
אם כן, הסיבה לזינוק אינה המדדים הכספיים, אלא ההכרזה על תחילת גביית דמי המנוי הנוספים ממשתתפי חשבונות, לצד חשיפת המומנטום האדיר שלה זכתה נטפליקס במהלך החודשים האחרונים: לא פחות מ-7.66 מיליון מנויים חדשים נטו (כלומר בקיזוז נוטשים) הצטרפו לשירות מאוקטובר עד דצמבר, וכעת יש לה כמעט 231 מיליון מנויים משלמים. התוספת הזו כמעט כפולה מכפי שציפו לה בשוק – 4.57 מיליון, מה שמעיד על צופים רבים שמעוניינים בנטפליקס למרות המשבר הכלכלי. החברהטענה גם כי רבים מהמצטרפים היו למסלול החדש והמוזל המציג פרסומות, ואף טרחה להכחיש מכל וכל את הדיווח הקודם לפיו רוב המצטרפים למסלול הזה היו משתמשים ששנמכו מתוכניות יקרות יותר.
סמנכ"ל הכספים, ספנסר נוימן, אמר כי הכנסות החברה ב-2022 הסתכמו בכמעט 32 מיליארד דולר, והחברה מאמינה שההכסנות מהמנויים למסלול המוזל יכולות להגיע בסופו של דבר לנתח של 10% מהכנסתה הכולל.
בשולי הדו"ח, הודיע מייסד נטפליקס, ריד הייסטינגס, כי הוא פורש מתפקיד המנכ"ל המשותף לאחר שלוש שנות 'חפיפה' עם יורשיו – טד סרנדוס, שמכהן כמנכ"ל משותף של החברה כבר מספר שנים, וגרג פיטרס, שכיהן עד כה כסמנכ"ל התפעול, וכעת קודם לתפקיד המנכ"ל המשותף לצד סרנדוס. הייסטינגס עצמו יישאר בחברה בתפקיד יו"ר מנהל.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    פשוט אנשים יעברו לprime video 20 שח לחודש
    אריאל 01/2023/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    20 שח במקום 70 שח לחודש לאיכות 4k ועד 3 מנויים שמכוברים במקביל ו 10 פרופילים סהכ 2000 כותרים בישראל מות כ 4000 בנטפליקס אבל זה מספיק ואני מניח שהם יגדילו את המיספר בארצות הברית יש להם כפול כותרים מנטפליקס
    סגור
  • 1.
    כשהתחברתי זה היה מותר. הם יפרו חוזה ואני אתנתק
    ניר 01/2023/22
    הגב לתגובה זו
    3 0
    DEEZER הכפילו מחיר לפני כחדשיים - תוך 5 דקות עברתי למתחרים.
    סגור
  • פשוט מתנתקים, מה הבעיה
    יוי 01/2023/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בכל מקרה אין כבר מה לראות וגם הרבה סרטים לא נמצאים בישראל
    סגור