השוק

מנכ"ל קופות הגמל של מור במהלך מוזר ושנוי במחלוקת

אורי קרן מכר מניות של חברת הגמל של בית ההשקעות מור בטענה מוזרה כי הוא נערך לחלוקת דיוודידנים ואז יאלץ לשלם מס גבוה יותר; בשוק ההון הרימו גבה על המכירה המוזרה רגע לפני שהחברה משיקה את פעילות הפנסיה שלה
ניצן כהן |  4
משבר במשק (צילום shutterstock)
אורי קרן, מנכ"ל חברת הגמל של בית ההשקעות מור מכר מניות החברה ב-13 מיליון שקל. קרן סיפר למקורביו כי המכירה בוצעה בשל רצונו להימנע מתשלום מס גבוה אם וכאשר תחלק החברה דיוודידנדים. בשוק ההון לא קונים את הסיפור הזה וטוענים כי האפשרות שחברת הגמל נמצאת בשיא ממנו אפשר רק לרדת סבירה יותר מהטענה המוזרה של קרן.
אורי קרן עבר לבית ההשקעות מור לנהל את פעילות קופות הגמל מבית ההשקעות ילין לפידות. קרן קיבל בתמורה למעבר שהיה ממש חציית קווים בשוק ההון, קרן מחזיק היום מניות של חברת הגמל בהיקף כספי של 89 מיליון שקל והוא מימש 13 מיליון שקל מההחזקות האלה.

בשוק ההון הרימו תהו מדוע מוכר קרן מניות כרגע ולפני שחברת הגמל שבראשה הוא עומד מתחילה לשווק באגרסיביות את פעילות הפנסיה שלה שאמורה לייצב את מקורות ההכנסה של החברה ולהצעיד אותה לרווחים, אלא אם הוא יודע משהו אחר.
מור גמל היא אחת החברות שנהנות מעזיבת הלקוחות את אלטשולר שחם וזה היה מנוע הצמיחה המרכזי של החברה בתקופה האחרונה. בשוק ההון אומרים כי מור גמל היא האופנה האחרונה אבל מתחילים לראות סדקים ביכולת של החברה לקלוט את הכסף מההפקדות השוטפות ומהמעבר מאלטשולר שחם כשחברות הביטוח מגבירות את הפעילות בענף ומייצרות תחרות עזה לחברת הגמל של מור.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    כל השוק פה צ'כונה
    מנש 01/2023/19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כמו כל דבר במדינה, גם שוק ההון נראה כמו חוסר סבירות והפרת אמונים מתמשכת
    סגור
  • 3.
    קרן השתלמות
    מירי 01/2023/19
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אני העברתי קרן הישתלמות מאלט שולר למור לאחר שספגתי הפסדים גדולים. האים אני צריכה להתחיל לדאוג???? מהמהלכים האחרונים של מור???
    סגור
  • 2.
    גם אני מכרתי ועברתי קופה (ל"ת)
    מישה 01/2023/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    מדובר בחלק קטן .מה הסיפור...
    דני 01/2023/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מור לא השקיעה בסין לא השקיעה בשיא המשבר ב2022 במניות בארצות הברית בהקפים גדולים, אלטשולר צריכה לבוא בטענות רק על עצמה ולא לחפס ליכלוכים אצל היריבה שנתנה לה בומבה בפרצוף
    סגור