השוק

מהפכת האנרגיה הסולארית: היישוב הזה ירוויח עשרות מיליוני שקלים

?קיבוץ כפר בלום השלים הקמת מערכות אנרגיה סולארית חדשות בהספק של 13 מגה, רובן בייעוץ ליווי ופיקוח של גולן סולאר והפך לעצמאי אנרגטי
מערכת ice |  2
חברת אנרגיה ישראלית (צילום shutterstock)
קיבוץ כפר בלום השלים הקמת פרויקט אנרגיה סולארית בשווי של כ-49 מיליון שקל בהשקעה עצמית, ובהספק של 13 מגה וואט. הפרויקט כולל -22 מערכות סולריות וכן מערכת סולארית דו שימושית על בריכות דגים, המערכת נבנתה בשותפות משקי אנרגיה.
הפרויקט על הגגות מלווה בייעוץ וליווי מקצועי של חברת גולן סולאר, הכולל, בדיקת פוטנציאל, מיפוי, הזמנת רכש, יבוא וכן מכרז בין חברות התקנה ופיקוח בשלבי ההתקנה. כמו כן הפרויקט חובר למרכז הבקרה של גולן סולאר לטיוב  התוצאות.

בעז פרסלר מנכ״ל גולן סולאר אמר:״קיבוץ כפר בלום מתאים את עצמו לעידן האנרגטי החדש והצליח לעבור לעצמאות אנרגטית ירוקה, אנחנו בגולן סולאר שמחים  להיות חלק מהמהלך בזכות אמון רב שנים בינינו לבין הקיבוץ, כאשר אנו מביטים קדימה לקראת הקמת מערכות אגירה מתקדמות ומערכות סולאריות נוספות״.
מדובר במערכות תעריפיות בהספק של 13 מגה וואט, לייצור חשמל ומכירה לרשת החשמל בהכנסה לאורך השנים המוערכת בכ- 74 מיליון שקל, שווה ערך לצריכה שנתית של 2700 בתי אב בישראל. הפרויקט כולל 22 מערכות וכן שדה סולארי. במסגרת הפרויקט ניבנו 12,500 מ"ר של גגות חדשים (ע"ח המערכות הסולאריות) וכן הוקמו עוד שתי מרכזיות חשמל לקליטת היצור הסולארי כולו. הקיבוץ צורך בשנה כ-8 מיליון קוט"ש חלקו הגדול על ידי אורחי המלון פסטורל ובקיץ נוצר עודף גדול שכולו מוזרם לרשת החשמל הארצית. בעתיד הקרוב, הקיבוץ מתכוון להקים מערכת אגירת חשמל גדולה וכן להקים עוד מערכות על גדרות הקיבוץ ועל שטחי חקלאות על בסיס היתרים והוראות של מוסדות המדינה מעת לעת.
אביהו ביאלי, מנהל החב' לחלוקת חשמל - כפר בלום אמר: "הקמנו צוות שיוביל באופן מקצועי הקמה בפועל של מערכות סולאריות על כל גגות ענפי הקיבוץ וכן המבנים הציבוריים. מהלך זה בוצע בלווי חברת "גולן סולאר" עם קבלת החלטה עקרונית שהקיבוץ הוא היזם להקמת המערכות. פעלנו מול כל הגורמים הרגולטיביים שאפשרו לנו להקים תוך זמן קצר יותר מ 3,000 קילוואט בשטחי הקיבוץ, במקביל יזמנו שדה סולארי על בריכות דגים של 114 דונם המפיק 10 מגוואט בחיבור ישיר לחברת החשמל. פרויקט זה הוקם בשותפות עם חברת "משק אנרגיה" שהייתה עבורנו הזרוע המקצועית לביצוע הפרויקט".
אביהו ביאלי הוסיף ואמר: "הקיבוץ מפיק כיום כ 4.5 מיליון קוט"ש במערכות שעל גגות הקיבוץ וכן כ 17 מיליון קוט"ש בשדה הסולארי. יש לציין שאנו צורכים  כ 8 מיליון קוט"ש בלבד לשימוש הקהילה אורחי מלון פסטורל והענפים בקיבוץ. בימים אלו, אנו מכינים תוכנית לרכישת מערכות לאגירת חשמל וכן נערכים להקמה פנלים סולארים על שטחים חקלאים בתחומנו".
איתן פרנס מנכ"ל איגוד חברות אנרגיה ירוקה לישראל אמר: "קיבוץ כפר בלום מוביל בתחום האנרגיה הירוקה ומייצר מאזן חיובי של פליטות גזי חממה. לפרקטיקה זו יהיו השלכות כלכליות חיוביות ומשמעותיות בעתיד הלא רחוק והם צפויים לקטוף את פירות החלוציות".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    אומנם כתבת פרסום - אבל מבוססת. 1KW מותקן מיצר 1500KWH
    איש חשמל 01/2023/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מתוך 8760 שעות בשנה ( 365 כפול 24 ) יש כחצי שעות אור - 4000 למרות זאת היצור הוא לפי אחוזי יצור פחות - 1500 ויותר.
    סגור
  • 1.
    שקר מוחלט - 18 שעות אין שמש
    אזרח חושב 01/2023/12
    הגב לתגובה זו
    0 1
    18 שעות ביממה אין שמש - לא ישתמשו באנרגיה ??? בימים מעוננים בעיקר בחורף לא ישתמשו בחשמל ??? תודה לאזרחי המדינה שבערך 20% מחשבון החשמל של כל אזרח הולך לממן את "ההצלחה" הזו הכדאית רק בגלל מימון שאר האזרחים
    סגור