השוק

בנק לאומי החל בגיוס ענק של אג"ח "קוקו ירוק"

בבנק לאומי מתכננים לגייס את האג"ח במטרה להשקיע אותו בגופים "ירוקים"; הבנק הציב יעד של השקעת 35 מיליארד שקל לחברות "ירוקות" עד לשנת 2030; גיוס האג"ח של לאומי זהה לגיוס הענק שעשה בנק הפועלים לפני כשנה וחצי
ניצן כהן |  2
חנן פרידמן (צילום Magma Images, אורן דאי)
בנק לאומי החל היום בגיוס ענק של אגרות חוב "קוקו ירוקות". מדובר למעשה בגיוס שמכוון למשקיעים מוסדיים זרים שאוהבים אג"חים מסוג זה. ה-BOOK נפתח היום ויישאר פתוח ליומיים הקרובים אז יקבע היקף הגיוס הסופי והמרווחים המתאימים. אגרות החוב של לאומי ייסחרו בסופו של יום ברצף מוסדיים. הגיוס של לאומי זהה לגיוס ענק בדיוק אותו הדבר לפני כשנה וחצי.
המכשיר המדובר הוא למעשה טוויסט קטן לאג"ח קוקו (coco) כלומר אגרות חוב רגילות אך במקרה של בעיה האג"ח אינו משלם ריבית עודפת אלא מתקפל לתוך עצמו ומפצה את המחזיקים במניות. כלומר מוחק חלק מהקרן למשקיעים. הסבירות שדבר כזה יקרה באג"ח של בנק ישראלי כמעט ולא קיימת (בשל הפיקוח ההדוק) ולכן המוסדיים אוהבים את המכשיר הזה שמשלם תשואה עודפת על פני אג"ח בנקאי רגיל.

אם כן, הטוויסט בעלילה הוא הנושא ה"ירוק" כשכאן למעשה הבנק עושה שימוש בכסף כדי לתת אשראי ו/ או השקעה בחברות/ השקעות ירוקות. הנושא הזה חשוב מאוד למשקיעים הזרים ולשם הוא מכוון.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    You go WOKE, you go broke
    האזרח 01/2023/09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    השקעות ESG הן חרטוט גדול יותר מתעשיית הקריפטו
    סגור
  • בל נסחף
    dw 01/2023/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שדות סולאריים זה בעצם סוג של נדלן מניב, כי המדינה מתה לקנות יותר ויותר חשמל סולארי. מה מתה? היום 10% זה מתחדשות והמדינה מתה להשליש את זה ל 30% תוך עשור (השאר זה גז טבעי נהדר, ותודה לתשובה ומשקיעי הגז של ניו מד (דלק"ד לשעבר), רציו וישראמקו שלקחו סיכון יזמי עצום וכיום המדינה נהנית מפרי היזמות שלהם, שאפו) לא רק ישראל רוצה יותר סולארי, אלא גם בעולם, כשאנלייט ואנרג'יקס למשל בונות על זה גם באירופה. פה בארץ פריים אנרג'י אמורה להקים את פרויקט תלמים (כשסולארי דו שימוש עושה המון שכל, אנחנו מדינה קטנה ואין לנו דונמים ספייר לבזבז על שדות סולאריים חד מימדיים), לאומי יביא את המימון ויקבל עליו ריבית יפה מפריים אנרג'י ואת המימון ללאומי יביאו הזרים דרך אגח הקוקו הירוק, בריבית נמוכה בהרבה. משתלם הן למדינת ישראל (גיוון ספקי אנרגיה, לא רק גז טבעי (למרות שזה לגמרי יופי של ספק)), הן לבנק לאומי והן לפריים אנרג'י.
    סגור