השוק

מיליארדים בזכות אפל: חברת השבבים חוגגת בדו"ח חזק

TSMC, יצרנית השבבים הגדולה בעולם, דיווחה ביום שישי על עלייה בהכנסות בנובמבר, בין היתר הודות להזמנות של מוליכים למחצה לסמארטפונים מתקדמים כמו אייפון של אפל
מערכת ice | 
tsmc (צילום ויקיפדיה)
החברה הטייוואנית TSMC, המייצרת שבבים עבור חברות אחרות, אמרה כי ההכנסות בנובמבר הסתכמו ב-222.71 מיליארד דולר טייוואן חדשים (7.27 מיליארד דולר), עלייה של 50.2% משנה שעברה. TSMC מייצרת שבבים עבור מגוון רחב של חברות, כולל המוליכים למחצה העדכניים ביותר עבור אפל וקוואלקום כמו גם SoftBank.
זרוע בבעלות. החברה התמודדה עם האטה באזורים בשוק השבבים לנוכח עליית המחירים, החששות ממיתון עולמי ושיבושי קוביד בסין. דו"ח ההכנסות של נובמבר שם את TSMC בדרך להגיע לתחזית הרבעונית הרביעית שהוצהרה בעבר של בין 19.9 מיליארד דולר ל-20.7 מיליארד דולר. באוקטובר ובנובמבר הסתכמו ההכנסות של TSMC בסביבות 14.1 מיליארד דולר. "ההכנסות של TSMC באוקטובר/נובמבר נמצאות במסלול בהשוואה למה שההנהלה הדריכה לפני חודשיים, למרות האטות עסקיות משמעותיות בשמות למחצה רבים אחרים", אמר דייל גאי, אנליסט מוליכים למחצה ב-Counterpoint Research, ל-CNBC בדוא"ל. גאי אמר ש"סמארטפונים מתקדמים" כמו שבב A16 לאייפון של אפל והמוליכים למחצה העדכניים ביותר של קוואלקום תרמו ל"רוב החוזק העונתי שלה (TSMC).  
האנליסט אמר שכמה שבבים עבור מה שנקרא מחשוב בעל ביצועים גבוהים תרמו גם הם למערכת החזקה של המספרים. TSMC היא ללא ספק יצרנית המוליכים למחצה החשובה בעולם. יש לו קבוצה ענקית של לקוחות שמסתמכים עליו עבור השבבים החדשניים ביותר. זה גם נקלע באמצע הקרב הטכנולוגי בין ארה"ב לסין על שבבים. ארצות הברית ביקשה לנתק את סין משבבים וכלים קריטיים תוך כדי ניסיון לחדש את ייצור המוליכים למחצה. מוקדם יותר השבוע הודיעה TSMC על פתיחת מפעל שבבים שני באריזונה, והעלתה את ההשקעה שלה במדינה מ-12 מיליארד דולר ל-40 מיליארד דולר.
הנשיא ג'ו ביידן היה באירוע בו הוכרזה ההשקעה, והדגיש את התפקיד הקריטי שתמלא TSMC במגזר המוליכים למחצה האמריקאי. גם מנכ"ל אפל, טים קוק, השתתף באירוע ואמר שיצרנית האייפון תקנה את השבבים מתוצרת TSMC של ארה"ב. בעוד שההכנסות של TSMC בנובמבר מקבלים דחיפה מאפל, אנליסטים מודאגים מהזמנות חלשות יותר בשנה הבאה. "המבחן האמיתי עבור החברה יהיה" במחצית הראשונה של 2023, אמר Sze Ho Ng, אנליסט בבנק ההשקעות China Renaissance.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה