השוק

ההכנות לכניסת קרפור העבירו את אלקטרה צריכה להפסדים תפעוליים

למרות העלייה בהכנסות, אלקטרה צריכה הפרישה סכום ענק של 52 מיליון שקל לארגון מחדש של עסקי המזון שלה, כלומר כניסה של קרפור למשחק - וזה העביר את החברה להפסד תפעולי משמעותי
ניצן כהן |  2
צביקה שווימר ורשת קרפור (צילום דורון ברסקי, shutterstock)
הארגון מחדש של עסקי המזון באלקטרה צריכה העביר את הקבוצה להפסד תפעולי משמעותי של כ-20 מיליון שקל. נזכיר כי אלקטרה צריכה אוחזת בבעלות על יינות ביתן ובכוונתה להכניס את רשת קרפור לישראל כך שבסופו של יום ימחק המותג "יינות ביתן" ותחתיו תחזית אלקטרה צריכה את המותג קרפור שיהיה גם יבואן מקביל של מזון ומותגי מזון אחרים.
באלקטרה צריכה אומרים הבוקר כי הכניסה של קרפור למשחק והסבת רשת יינות ביתן לקרפור ישפרו את הביצועים שלה כבר במחצית הראשונה של השנה הבאה. אשרי המאמין.
אם כן, מהדוחות של החברה עולה כי הכנסות הקבוצה ברבעון השלישי של שנת 2022 עלו בכ-8.3% לכ-1.68 מיליארד שקל לעומת כ-1.55 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. העלייה בהכנסות נובעת בעיקר מגידול במגזר מוצרי צריכה חשמליים, מגידול במכירות במגזר קמעונאות חשמל וכן מגידול במגזר אחרים הכולל את תחום מחנאות, ספורט ופנאי.
הרווח הגולמי ברבעון השלישי של שנת 2022 עלה בכ-8% לכ-481 מיליון שקל (כ-28.6% מההכנסות), לעומת כ-445.3 מיליון שקל (כ-28.6% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד. העלייה ברווח הגולמי נבעה בעיקר משיפור ברווח הגולמי במגזר מוצרי צריכה חשמליים, בעיקר ממכירת מזגנים, מוצרי מים ומערכות חימום, וכן משיפור ברווח הגולמי ובשיעורו במגזר קמעונאות חשמל.
ברבעון השלישי של 2022 רשמה החברה הוצאות אחרות נטו בסך כ-11.9 מיליון שקל, לעומת הכנסות אחרות, נטו 900 אלף שקל ברבעון המקביל אשתקד. ההוצאות האחרות ברבעון נבעו בעיקר ממגזר קמעונאות מזון. בנוסף, רשמה החברה ברבעון השלישי הוצאות רה ארגון בסך כ-51.8 מיליון שקל בתחום קמעונאות המזון בשל  תוכניות התייעלות ורה ארגון שביצעה החברה במהלך הרבעון השלישי של 2022, שנועדו לייעל את מגזר המזון ולאפשר לחברה להאיץ את ההסבה של סניפי יינות ביתן לסניפי Carrefour.   
הרווח התפעולי לפני הכנסות אחרות, נטו והוצאות רה-ארגון הסתכם ברבעון השלישי של שנת 2022 לסך של כ-63 מיליון שקל לעומת סך של כ-75 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. השינוי נבע בעיקר מקיטון במגזר קמעונאות המזון, שקוזז בחלקו מול עלייה בשאר המגזרים.
הרווח התפעולי החשבונאי ברבעון השלישי הסתכם בהפסד של כ-300 אלף שקל, לעומת רווח של כ-76 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
הרווח הנקי ברבעון השלישי, בנטרול מגזר המזון, שעובר תהליך מאסיבי של ארגון מחדש והסבת סניפים למותג Carrefour, הסתכם בכ-52 מיליון שקל, בדומה לרווח ברבעון המקביל אשתקד. יצוין, כי ברבעון השלישי נרשמו הכנסות מיסים בסך כ-6.3 מיליון שקל לעומת הכנסות מיסים בסך כ-12.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ללא נטרול מגזר המזון, סיימה החברה את הרבעון השלישי השנה עם רווח נקי המיוחס לבעלי המניות בסך של כ-20.5 מיליון שקל, לעומת רווח נקי המיוחס לבעלי המניות בסך של כ-54.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
ה-EBITDA של החברה ברבעון השלישי של שנת 2022 עמד על כ-136 מיליון שקל, לעומת כ-147 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ה-EBITDA בנטרול השפעותIFRS 16  ובנטרול מגזר המזון הסתכם ברבעון השלישי של שנת 2022 לסך של כ-60 מיליון שקל, לעומת כ-56 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
צביקה שווימר, מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה: "במהלך תשעת החודשים הראשונים של 2022 פעלנו להרחבה וייעול החברה בכל מגזרי פעילותה תוך הצבת מנועי צמיחה חזקים לשנים הבאות וביסוס מעמדה של החברה כמובילה בישראל בתחום מוצרי הצריכה.
"בתחום המזון הודענו לאחרונה על תכנית רה ארגון, התייעלות והאצת ההסבה של סניפי יינות ביתן לסניפי Carrefour. עד כה ביצענו שיפוץ והסבה ל-12 סניפים, עדיין תחת המותג הזמני SUPER, ואנו עדים בסניפים אלה לשיפור משמעותי בתוצאות, וזאת עוד טרם השקתם רשמית כסניפי Carrefour. בהתאם לכך, אנחנו אופטימיים מאוד ופועלים באינטנסיביות להאצת הסבת הסניפים.
"בנוסף, מימוש התוכנית יאפשר להשיק בצורה אפקטיבית את מועדון כרטיסי האשראי, שיחזק את הקשר שלנו עם הלקוחות במגזרי הפעילות השונים של החברה ויתרום לרווחיה. אנו רואים בפעילות המזון השקעה שתניב לאלקטרה פירות משמעותיים ביותר בטווח הארוך, על אף השפעתה השלילית על תוצאות החברה בטווח הקצר. במקביל, אנו צפויים להשיק כבר השנה חנות ראשונה של רשת Eleven 7, לקראת הרחבה מואצת של פעילות חנויות הנוחות תחת מותג זה בשנים הבאות בישראל.
"צמיחה נוספת בהכנסות הודות לגידול במכירות המזגנים בישראל ובמכירות מערכות החימום לייצוא. אנו נהנים מביקושים גבוהים באירופה לאור תנאי השוק המשתנים, וממשיכים להיערך להרחבת קווי הייצור למערכות החימום במפעל אותו אנו מקימים כיום באשקלון בשותפות עם קונצרן Bosch. בהקשר זה, דיווחנו בשבוע שעבר על הגדלה משמעותית של פי 3.5 של הזמנה מלקוח אסטרטגי למערכות חימום יעילות אנרגטית, בהיקף של מיליארד שקל.
"במגזר קמעונאות החשמל אנו מציגים ברבעון צמיחה חזקה והמשך הגדלת נתח השוק, תוך חיזוק המותג אלקטרה ובתמיכת מכירות חזקות בחנות החברה בדיוטי פרי. נמשיך בביסוס מנועי הצמיחה של החברה ובמיקסום הסינרגיות בין מגזרי הפעילות השונים של החברה לטובת השאת ערך לבעלי המניות".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    יינות ביתן מאוד לא זולה
    מיכה 11/2022/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ניסית לעשות קניות בסניף פתח תקווה של יינות ביתן ולתדהמתי גילי שמדובר במחירי תופת יקרים ברמה הגבוה של המחיר ברשתות אפילו המכולת ליד הבית זולה ממנה לכן אני לא מצפה שהמחירים ברשת קרפור יהיו זולים בהרבה מהמתחרות וחבל!!!
    סגור
  • 1.
    חרא של חברה (ל"ת)
    שיפסידו עוד 11/2022/27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור