השוק

פלאפון לא שמעה על אינפלציה: ההכנסות ממריאות

חברת הסלולר של בזק רשמה עליות חדות בהכנסות וברווחים, למרות המצב הכלכלי, בזכות גיוס מנויים אגרסיבי והעלייה החדה בשימוש המאוד יקר בסלולר בחו"ל

יאיר מור | 
אילן סיגל (צילום רמי זרנגר, ויקיפדיה)
חברת התקשורת הסלולרית מקבוצת בזק מסכמת רבעון מעולה בדו"ח הקבוצה שפורסם הבוקר. החברה זינקה בכל המדדים המרכזיים באופן משמעותי.
הכנסות החברה קפצו ב-12.4% ל-608 מיליון שקל – שיא של שלוש שנים, ומנכ"ל קבוצת החברות הבנות של בזק, אילן סיגל, ציין כי ההכנסות משירותים, שזינקו ב-12% ל-267 מיליון שקל, היו הגבוהות ביותר מזה שש שנים. הסיבות היו בעיקר גיוס מנויים אגרסיבי ועליית ההכנסות משירותי נדידה בשל החזרה לטיסות לחו"ל לאחר עידן הקורונה. עם זאת, גם ההכנסות ממכירת ציוד זינקו, ובשיעור חד אף יותר של 13.7%, ל-141 מיליון שקל.
הרווח התפעולי המריא ב-172.7% ל-60 מיליון שקל, ה-EBITDA המתואם רשם עלייה של 22.8% ל-205 מיליון שקל, והרווח הנקי זינק ב-117.4% ל-50 מיליון שקל. תזרים המזומנים החופשי עמד על נתון שלילי של 12 מיליון שקל לעומת נתון חיובי של 60 מיליון שקל לפני שנה, בעיקר בשל תשלום על תדרי דור 5.
 
מספר מנויי פלאפון רושם שיא נוסף, עם נתון של 2.675 מיליון, וגם ההכנסה הממוצעת למנוי עולה בעידן שאחרי חבילות מחירי ההפסד, ל-58 שקלים לחודש לעומת 57 ברבעון הקודם ו-55 לפני שנה. עם זאת, גם שיעור הנטישה עולה מעט, מ-5.5% ברבעונים הקודם והמקביל ל-5.7% ברבעון השלישי של 2022.
סיגל, מנכ"ל פלאפון, yes ובזק בינלאומי, אמר כי "חברות הבנות מסכמות רבעון מצוין, בו כל אחת מהחברות מבססת את מעמדה כמובילה בתחומה. בפלאפון מדובר ברבעון שיא עם הכנסות משירותים שהסתכמו בכ-467 מיליון שקל, גידול של כ-5% מהרבעון הקודם, והן הגבוהות מזה שש שנים. בחבילות דור 5 צמחנו בכ-9% לעומת הרבעון הקודם דבר המעיד על הביקוש הרב. לצד הצמיחה במנויים אנו רואים גם עלייה מרשימה ב-EBITDA, שגדלה בכ-6% ביחס לרבעון קודם, ובמדדי הרווחיות". הוא הוסיף כי "אנו ממשיכים לצמוח במנויים, וכבר כ-753 אלף מנויים נמצאים בחבילות דור 5. נמשיך לפעול ולהוביל בתחומי הפעילות של החברות ולהביא לצרכנים את חווית הלקוח הטובה בישראל".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה