השוק

הישג מרשים: הסטארט-אפ הישראלי בדרך לנמלי אירופה

הסטארט-אפ הישראלי Airwayz נבחר לנהל תנועת אלפי רחפנים בנמל רוטרדם. "מדובר בפרויקט דגל לכל דבר", מסרו מהחברה

מערכת ice | 
יאיר יוסף, שי קוריאנסקי ואייל צור (צילום יחצ)
חברת Airwayz הישראלית נבחרה לנהל את המרחב האווירי הייעודי לתנועת רחפנים (וכטב"מים בכלל) בנמל רוטרדם. נמל רוטרדם נחשב לאחד מנמלי הים הגדולים, העסוקים, העמוסים והחדשניים בעולם. יש לציין כי Airwayz נבחרה מתוך מספר רב של חברות שהתמודדו על הפרויקט.
בחברה הישראלים מסבירים כי זכו לנהל את הפרויקט הודות לטכנולוגית בינה מלאכותית ייחודית שפיתחה, המאפשרת לה לנטר את פעילות הרחפנים בשמיים בזמן אמת, גם כאשר הם שייכים למפעילים שונים, ולשנות את מסלולם בהתאם למגבלות ידועות מראש, אך בו בזמן לטפל גם בשינויים לא צפויים במרחב האווירי שצצים בדרך.
בנמל רוטרדם ציינו כי רחפנים שיפעלו במתחם הנמל צפויים לבצע פעולות פיקוח וסיור, בהן אבטחה ולוחמה בפשע והברחת סמים, לצד רחפני אספקה שיספקו חלפים לסיפונן של אוניות או ייטלו דגימות מטען עוד לפני שהאונייה מגיעה לנמל. בנוסף, נמל רוטרדם צפוי להפוך לנמל היברידי, בו ימלאו כטב"מים או רחפנים תפקיד בהעברת מטענים ונוסעים לצידם של כלי שיט, רכבות ומשאיות.
אייל צור, מנכ"ל AirwayZ אמר: ״מדובר בפרויקט דגל לכל דבר. ברחבי העולם נערכים לכך שבתוך שנים ספורות יציפו את השמיים שלנו אלפי כלי טיס בלתי מאוישים במרחב הרום הנמוך – בין האדמה לשמיים. הרגולציה המתפתחת בתחום מחייבת גופים פרטיים או מסחריים, לצד גופים עירוניים וממשלתיים, כגון ערים חכמות, להגדיר מרחבי טיסה בטוחים ומנוהלים בהם הרחפנים יכולים לנוע ברישיון, באופן מסונכרן. הבחירה בנו, מתוך חברות רבות שהתמודדו, מעידה על היתרון המשמעותי של הטכנולוגיה שלנו לעומת פתרונות אחרים בשוק".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה