השוק

מגדל שוקי הון: הפד רחוק מהיפוך המדיניות המוניטרית

כפיר פלג, מנהל השקעות בבית ההשקעות מגדל שוקי הון מעריך שהפדרל ריזרב יעלה היום את הריבית, בהתאם לתחזיות השוק, ב-0.75% כשהיפוך מגמה והתחלה של הורדות ריבית, עדיין רחוק
ניצן כהן | 
וול סטריט (צילום flickr/ Dan Nelson, vecteezy)
עוד מספר שעות יפרסם הפדרל ריזרב את החלטת הריבית וקונצנזוס התחזיות מדבר על העלאת ריבית של 0.75%. העלאת הריבית אינה הסיפור הגדול שצפוי הערב אלא הדברים שיגיד ג'רום פאוול לאחר פרסום ההחלטה.
"לקראת הודעת הריבית בארה"ב הערב, הקונצנזוס בשוק הוא כי הפד יחליט על העלאה בשיעור של 0.75%, לטווח של 3.75%-4%" אומר היום כפיר פלג מנהל השקעות בקרנות הנאמנות של מגדל שוקי הון. 

"כבר תקופה ממושכת שהפד מבצע העלאות ריבית בקצב המהיר בהיסטוריה, ובמבט קדימה, מרבית הציפיות בשוק הן כי לצד הודעת הריבית, הפד יודיע על התמתנות בקצב ההעלאות שהוא מבצע. לכן, עניין רב ירכזו דברי יו"ר הפד, ג'רום פאוול, לאחר ההודעה. 
"בתקופה האחרונה מתגברות הציפיות להיפוך מדיניות הפד ותחילת מגמת הורדות ריבית (pivot), וכרגע השוק מעריך כי נגיע לנקודה זו בתחילת הרבעון השני של 2023". לדבריו, "גם אנחנו אמנם סבורים כי קצב העלאות הריבית יחל להתמתן כבר מהודעת הריבית הבאה, אולם יחד עם זאת אנחנו מעריכים כי הפד עדיין רחוק משלב היפוך המדיניות (pivot) בו יחל בהורדות ריבית, והוא יגיע לנקודת ההיפוך מאוחר יותר מציפיות השוק".
עוד מציין פלג, כי "פאוול עשוי להדגיש כי היפוך במדיניות הריבית של הפד (pivot) יגיע רק בנקודה בה הבנק יזהה ירידה עקבית בקצב האינפלציה, שתתכנס לטווח הרצוי (כ-2% בשנה), וכן יזהה חולשה יחסית בשוק התעסוקה האמריקאי, שבינתיים מפגין עוצמה גבוהה ביחס למצב שוק ההון".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה