השוק

הפיטורים באינטל מגיעים לישראל: עשרות עובדים יילכו הביתה?

לפי דיווח חדש, עשרות מעובדי החברה בישראל הוזהרו כי הם עומדים למצוא את עצמם מפוטרים בימים הקרובים. עם זאת, לא מדובר בבשורה מדאיגה עבור רובם המוחלט של עובדי אינטל בישראל

יאיר מור |  1
אינטל מתכננת לפטר אלפי עובדים (צילום Magma Images, shutterstock)
הסניף הישראלי של ענקית השבבים אינטל הודיע אתמול לעשרות מעובדיו בישראל כי הם עומדים למצוא את עצמם בקרוב ללא עבודה, כך דווח היום (שני) בדה-מרקר. על פי הדיווח, אמש התקיימה שיחת זום לעובדי מחלקת הגיוס ומשאבי האנוש של החברה, ובה נודע לעובדים כי בימים הקרובים יזומנו עשרות מהם לשימועים לקראת פיטורים.
הצעד הזה, אם אכן יקרה (דוברות החברה טוענת שבינתיים לא פוטרו עובדים בישראל) אינו מפתיע: לאינטל ישראל, לפי הדיווח 70 עובדים במחלקת הגיוס בלבד – מספר אדיר וכמעט ייחודי בתעשייה. עם זאת, בחודשים האחרונים הודתה החברה מספר פעמים כי היא נמצאת לקראת תוכנית התייעלות אגרסיבית, שכוללת האטה, שלא לומר עצירת חירום, של גיוסי עובדים חדשים – מה שמייתר את המספר האדיר של סוכני גיוס. אינטל גם אינה החברה היחידה שמפטרת סוכני גיוס ברחבי העולם – לפני חודשיים וחצי נודע כי אפל פיטרה עשרות "ציידי כשרונות" בצעד דומה, שנבע מכוונתה להאט או לעצור גיוס של עובדים חדשים בתקופה הקרובה.
לאינטל ישראל כ-13,000 עובדים - כמחציתם בפיתוח, מעט פחות מזה בייצור והיתר עובדי מנהלה. החברה האמריקאית היא המעסיק הגדול ביותר בהייטק הישראלי, ואחד המעסיקים הגדולים בשוק המקומי בכלל.
החברה, כאמור, מצהירה כי לפחות עד כה לא פיטרה עובדים בישראל במסגרת מהלך הקיצוצים העולמי הנוכחי, אך מוסיפה כי "ככל שאנו מאיצים את אסטרטגיית IDM 2.0 ("ייצור מכשירים משולבים 2.0", האסטרטגיה של המנכ"ל הנוכחי פטריק 'פט' גלסינגר להפיכת אינטל לחברה שמייצרת שבבים גם עבור ספקיות אחרות), וכמענה לסביבה העסקית ולמצב השוק, אנו מגבירים את התמקדותנו בזיהוי דרכים להפחתת עלויות והגברת יעילות בכל פעילויות החברה". במלים אחרות: בינתיים לא פוטרו עובדים בישראל, אך החברה לא מכחישה שזה עשוי לקרות בכל רגע.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    משבר לי הלב (ל"ת)
    יוסריאן 11/2022/02
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור