השוק

בנק לאומי מזהיר: הריבית תעלה ל-4% עד סוף השנה

בעקבות פרסום מדד המחירים לצרכן האמריקאי שעלה באופן מפתיע ב-0.1% והעלייה הלא פחות מפתיעה במדד הליבה, מעדכן הכלכלן הראשי של לאומי - גיל בפמן - את תחזית הריבית שלו לכלכלה הגדולה בעולם ל-4%
ניצן כהן | 
גיל בפמן הכלכלן הראשי של בנק לאומי (צילום אורן דאי, פלאש 90, Magma Images)
הכלכלן הראשי של בנק לאומי, גיל בפמן, מעדכן את תחזית המקרו שלו לכלכלה האמריקאית ומעריך שעד לסוף השנה תעלה הריבית בארה"ב ל-4% זאת לעומת התחזית הקודמת שהייתה להתמתנות באינפלציה ומכאן לריבית עד לסוף השנה של 3.5%.
ההערכה הזו חשובה מאוד בישראל כשמעבר להשפעות הברורות מאליהן כמו ההשפעה על שוק המניות, ההשפעה על שוק האג"ח וכן הלאה הרי שבנק ישראל כמו שאר הבנקים המרכזיים בעולם מיישרים קו עם הפדרל ריזרב כדי לא לייצר פערי ריביות גדולים מידי.

היום התפרסם מדד המחירים לצרכן של ארה"ב שהפתיע כלפי מעלה ועלה באוגוסט ב-0.1%. "תחזית השוק הייתה לירידה של המדד בשיעור של 0.1%. במהלך 12 החודשים האחרונים עלה המדד הכולל ב-8.3% לעומת צפי של השוק לעלייה מתונה יותר של 8.1%. מדד הליבה שעלה ב-6.3% ב-12 החודשים האחרונים, הואץ יחסית לעלייה של 5.9% ב-12 החודשים שהסתיימו ביולי.
מדד הליבה, המדד לכל הפריטים פחות מזון ואנרגיה, עלה באוגוסט ב-0.6%, גידול גדול יותר עלייה מאשר ביולי וגם עלייה גבוהה ביחס לציפיות השוק לעלייה בשיעור של 0.3% בלבד. בתוך מדד הליבה, שעלה כאמור ב-0.6% באוגוסט לאחר עלייה של 0.3% ביולי, ישנו את מדד הדיור שהמשיך לעלות, ועלה ב-0.7% אוגוסט לעומת 0.5% ביולי. מדד שכר הדירה עלה ב-0.7% באוגוסט וכך גם מדד שירותי דיור בבעלות דייריהם. מדד הטיפול הרפואי עלה ב-0.7% באוגוסט לאחר עלייה של 0.4% ביולי" אומר בפמן.
"העליות במדד הדיור, המזון והטיפול הרפואי היו גדולות יחסית ותרמו לעלייה נרחבת של סעיפי המדד ולהפתעה כלפי מעלה יחסית להערכות המוקדמות. העליות הללו קוזזו חלקית בלבד על ידי ירידה של 10.6% במדד הבנזין. מדד המזון המשיך לעלות, עלייה של 0.8% במהלך החודש החולף, כאשר מדד המזון בבית עלה ב-0.7%. מדד האנרגיה ירד ב-5.0% במהלך החודש החולף כאשר מדד הבנזין ירד, אך מדדי החשמל והגז הטבעי עלו.
"אין ספק שמדד מפתיע זה יתרום תרומה משמעותית מאוד להמשך העלאת הריבית על ידי הבנק הפדרלי, בהיקף של עוד 75 נ"ב בהחלטה הקרובה ולרמה של כ-4% בסוף 2022" הוא מסיים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה