השוק

בעלי בזק ירוויחו בענק בזכות התיקון לחוק

משרד התקשורת, בראשות השר יועז הנדל והמנכ"לית לירן אבישר, הוציאו הזמנה לשימוע לתיקון צו התקשורת במסגרתו תבוטל חובת קיום בעל שליטה בבזק
מערכת ice | 
יועז הנדל (צילום פלאש 90/ קובי גדעון, יוסי אלוני)
תיקון לצו התקשורת יאפשר לבעלי השליטה המרכזיים בבזק, קרן סרצ'לייט ודוד פורר, לממש את המניות והרווחים. השקעה של 630 מיליון שקל על ידי הקרן ופורר בשנת 2019 להשתלטות על בי-קום של שאול אלוביץ' הפכה בתוך שלוש שנים את בזק לחברה הנסחרת בשווי 1.93 מיליארד שקל. קרן סרצ'לייט מחזיקה ב-64% ודוד פורר מחזיק ב-12% ושווי האחזקות של שניהם עומד על 1.45. מימוש המניות בזכות התיקון לצו התקשורת יכול להביא את הצדדים לרווחים של כ-800 מיליון שקל.
חברת בי-קום ביקשה את התיקון לצו התקשורת משום שבמצב הקיים גופים מוסדיים יכולים להחזיק 5% ממניות בזק ואילו התיקון יאפשר לגופים מוסדיים להחזיק ב-7.5%. במצב הקיים, משקיעים פרטיים מחו"ל יכולים לרכוש מניות החברה כאשר היתר השליטה בבזק מכריח קיום של שותף ישראלי של לפחות 10% מהשליטה.
 
"בהמשך לכך מוצע, בין היתר, לתקן את צו התקשורת באופן שיאפשר לבעל שליטה, בכפוף לקבלת אישור ראש הממשלה ושר התקשורת לאחר שהתייעצו עם שר הביטחון, להעביר אמצעי שליטה לגורם אחר אם כתוצאה מההעברה יחדל להיות בעל שליטה", נכתב בתיקון לצו שפורסם על ידי משרד התקשורת בראשות השר יועז הנדל. ההיבט הבטחוני הינו האלמנט האחרון המעכב את קיום הצו מכיוון שלבזק יש מידע רגיש ברמת הביטחונית, אך נראה כי גם חסם זה יוסר וקרן סרצ'לייט ודוד פורר קרובים לממש את רווחיהם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה