השוק

צמיחה במשך שלושה רבעונים ברציפות של גמא ניהול וסליקה

גמא ניהול וסליקה מקבוצת הפניקס מדווחת על המשך הצמיחה בתוצאות הרבעון השני לשנת 2022: תיק האשראי שאינו מפעילות כרטיסי אשראי צמח לכ-1.8 מיליארד שקל ותיק האשראי גדל ב-200 מיליון שקל

מערכת ice |  1
עסקאות באשראי (צילום freepik)
תוצאותיה הכספיות לרבעון השני לשנת 2022 של חברת גמא ניהול וסליקה, מקבוצת הפניקס (61%) למתן אשראי ופתרונות מימון למגזר העסקים, משקפות את המשך יישום אסטרטגיית הצמיחה העקבית במחזורי הפעילות ובהיקף תיק האשראי. החברה פועלת להמשיך ולהגדיל בקצב מהיר את מקורות ההכנסה, בדגש על פעילויות המימון הרווחיות יותר, מינוף הקשר החזק והרציף עם בתי העסק לביצוע Cross-sell והגדלת נתח לקוח. 
מחזור העסקאות הכולל הגיע ברבעון השני של 2022 ל-10 מיליארד שקל, צמיחה של 18% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. תיק האשראי (ללא פעילות כרטיסי אשראי) רשם ליום 30.6.22 גידול של 68% ל-1.8 מיליארד שקל, בהשוואה להיקף תיק האשראי ליום 30.6.21. 
פעילות מימון כנגד נדל"ן, המהווה את הנתח הגבוה ביותר בהרכב תיק האשראי של החברה, צומחת במהירות וגדלה ב-91% ליתרת תיק של 825 מיליון שקל בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2021. במקביל, מגזר פעילויות אחרות הכולל בעיקר את פעילות האשראי לעסקים צומח אף הוא במהירות וגדל ב-68% ליתרת תיק של 315 מיליון שקל בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2021. 
 
השקעות בטכנולוגיה
גמא גם ביצעה השקעות בטכנולוגיה ובהון אנושי מנוסה ואיכותי לטובת הרחבת מגוון פתרונות המימון והשירותים הפיננסיים שהיא מעמידה לעסקים. פעולות אלו באו לידי ביטוי בגידול מתוכנן בהוצאות התפעול. ברבעון השני נכללו הוצאות בסך 1.9 מיליון שקל בגין תשלום מבוסס מניות ואופציות לנושאי משרה ולמרבית העובדים, עבור מניות שהוקצו בעת הנפקת החברה והאופציות שהוקצו בסוף הרבעון הראשון של 2022. ברבעון המקביל לא נכללו הוצאות בגין הנ"ל.
החברה מדווחת על הכנסות מימון נטו ברבעון השני של 2022 בהיקף 40.1 מיליון ש"ח, גידול של 29% בהשוואה לכ-31.1 מיליון ש"ח ברבעון המקביל. הגידול נובע בעיקר מגידול בפעילות מגזרי מימון כנגד נדל"ן וניכיון שיקים, לצד גידול בפעילות המאגד ובפעילות ניכיון כרטיסי אשראי. הגידול מקורו בהמשך הצמיחה ובגידול העקבי במחזורי הפעילות ובהיקף העסקאות. הרווח הנקי המדווח ברבעון השני של 2022 הסתכם ב-11.2 מיליון שקל, בהשוואה להפסד נקי מדווח ברבעון המקביל בהשפעת הוצאות ההנפקה.   
חוסנה הפיננסי של גמא מתבטא בהון עצמי של 260 מיליון שקל ויחס הון למאזן ליום 30.6.22, בנטרול סעיף חברות כרטיסי אשראי, של 13.2%. בחודש יולי השלימה גמא הנפקת זכויות מוצלחת בסך של כ-120 מיליון ש"ח. הנפקת הזכויות נועדה לתמוך במהלכי הצמיחה המהירה והאחראית של החברה בתיק האשראי.
מימון כנגד נדל"ן הוא מנוע צמיחה מרכזי
ארז יוסף, יו"ר גמא ניהול וסליקה, מסר כי: "היכולת שלנו לצמוח במהירות ולהגדיל את היקף תיק האשראי שלנו בכ-200 מיליון שקל מדי רבעון מעידה על העניין והצורך הגובר בקרב לקוחותינו לפתרונות המימון שלנו. כוח המותג של גמא לצד המעורבות האסטרטגית של בעלת השליטה קבוצת הפניקס מחזקים מאוד את מעמדנו העסקי והתחרותי, כפי שבא לידי ביטוי בצמיחה המהירה שלנו בתחום מימון כנגד נדל"ן, המהווה מנוע צמיחה מרכזי שלנו. גמא חיזקה השנה משמעותית את מקורות המימון שלה באמצעות סדרת גיוסי מקורות לרבות הון (זכויות) בהיקף כולל של קרוב למיליארד שקל כדי להבטיח את המשך מימוש אסטרטגיית הצמיחה ומקסום ההזדמנויות בשוק האשראי". 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אחלה שירות בסליקה
    לקוח שהצטרף לגמא 08/2022/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בטוח שאלופים גם במימון
    סגור