השוק

מנכ"ל החודש: קאר שולץ - מנסה לסגור את פרשת האופיואידים

איום אמיתי, קיומי ומוחשי ריחף מעל טבע שבעבר הייתה ספינת הדגל של התעשיה הישראלית; טבע הייתה אחת מחברות התרופות שנתבעו בארה"ב על כך שגרמו להתמכרות למשככי כאבים, עודדו מכירה שלהם וכך נגרם מותם של מאות אלפי אמריקאים; קאר שולץ מנסה לשים את הפרשה מאחור עם הסכם פשרה נדיב
ניצן כהן |  4
קאר שולץ, מנכ"ל חברת טבע (צילום פלאש 90, סיון פרג')
הרבה נכתב על טבע בשנים האחרונות והיא הפכה מספינת הדגל של התעשיה הישראלית, למוכה וחבולה כשמעליה מרחפת כל הזמן עננה גדולה של התביעות בארה"ב על חלקה בפרשת האופיואידים
בשנת 2017 גילו חוקרים שתוחלת החיים בארה"ב ירדה, מה שאמור להיות בלתי אפשרי במדינה מפותחת עם מערכת בריאות טובה. אבל אז החוקרים העמיקו את הבדיקה וגילו שיעורי תמותה גבוהים מאוד כתוצאה משימוש במשככי כאבים חזקים וממכרים שניתנים במרשם על ידי רופא בלבד.

מה גרם לרופאים לתת את המרשמים האלה במנות גדושות היו, לפחות לפי הטענות, פרסומים של חברות התרופות והמשווקים שאין סכנת התמכרות, בטח לא דרמטית ובכל מקרה אין סכנת חיים אם לוקחים את התרופות האלה תחת פיקוח.
מה שהתברר במחקר הזה היה שבמהלך השנים מצאו את מותם 400 אלף אמריקאים כתוצאה משימוש יתר במשככי הכאבים האלה ומכאן נפתחה תיבת פנדורה, שטבע הייתה חלק ממנה.
מאות ואלפי תביעות משפטיות הוגשו כמעט לכל בית משפט אפשרי נגד חברות התרופות (שטבע אחת מהן) ונראה היה שאין חברה שתצליח לצאת מהסיפור הזה טוב ולכן צריך להתפשר. כמה שיותר מהר - יותר טוב.
מטבע הדברים פשרות מהסוג הזה עולות הרבה כסף, צריך להיות מנכ"ל עם הרבה אומץ כדי לבוא לבעלי המניות שלו להגיד: חברים, אנחנו מתפשרים וזה יעלה לנו 4.25 מיליארד דולר. אני צריך שתכניסו את היד לכיס ותזרימו כסף או לחילופין: תוותרו על דיבידנדים בעשור הקרוב. זה קשה, מצריך הרבה אומץ והרבה חזון עבור החברה עצמה שלמעה מאמינה בעצמה שתצליח לשלם את ההסכם ותחזור לפסים נורמליים בעוד עשור.
קאר שולץ עשה את זה החודש. הוא הציע 4.25 מיליארד דולר (במזומן ותרופות) כדי ליישב את הסיפור הזה (שמצריך עדיין אישרור של המדינות השונות, המחוזות השונים והקהילות השונות בארה"ב) ולחזור לעסקים כשחוסר הוודאות נשאר בעבר. על כן, מנכ"ל חודש יולי של אתר ice הוא קאר שולץ שקיבל החלטה משמעותית בחברה שהייתה פעם ספינת הדגל של התעשיה הישראלית, ומאמין שעוד תחזור למעמד הזה במעלה הדרך.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    טבע תעלה במאות אחוזים בשנים הקרובות
    זה המפנה הגדול 08/2022/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא עשרות אחוזים אלא מאות אחוזים תוך שנים בודדות
    סגור
  • 3.
    טבע בדרך לשיא - חזרה לשער 70$ קרובה מתמיד
    דוד 08/2022/05
    הגב לתגובה זו
    2 1
    החברה יציבה, איתנה, מונהגת נכון. המניה תעשה מאות אחוזים. זה הזמן להצטרף לרכבת. אותו סיפור כמו של דלק קבוצה
    סגור
  • 2.
    חבל, נראה שהמנכל האגדי פורש
    יהודה 08/2022/05
    הגב לתגובה זו
    2 0
    עשה את הבלתי אפשרי הבחור המוכשר הזה
    סגור
  • 1.
    טבע תעלה במאות ( מ א ו ת ) אחוזים בשנים הקרובות ממש !
    שי לפידות 08/2022/05
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סוף סוף התיקון הגדול בדרך
    סגור