השוק

בנק לאומי בבשורה מדאיגה: בכמה תזנק הריבית בשנה הקרובה?

על פי הסקירה של הכלכלן הראשי בבנק, גיל בפמן, תחזית הריבית של בנק ישראל משקפת המשך של העלאות ריבית בכל החלטות שנותרו עד לסוף 2022 ואפשרות להעלאות נוספות בראשית 2023
מערכת ice | 
גיל בפמן הכלכלן הראשי של בנק לאומי (צילום אורן דאי, פלאש 90, Magma Images)
בסקירה השבועית של התפתחויות מקרו כלכליות ושוקי הריביות ואיגרות החוב, של ד"ר גיל מיכאל בפמן, הכלכלן הראשי של בנק לאומי, ודודי רזניק, אסטרטג ריביות בלאומי שוקי הון, נבחנה העלאת הריבית האחרונה.
כצפוי, העלה בנק ישראל את הריבית ב-50 נ"ב ל-1.25%, הרמה הגבוהה ביותר מאז המחצית הראשונה של שנת 2013. תחזית הריבית של בנק ישראל משקפת המשך של העלאות ריבית בכל החלטות שנותרו עד לסוף 2022 ואפשרות להעלאות נוספות בראשית 2023. ההערכה היא שההריבית תעלה ב-0.25 אחוז בכל העלאה

תחזית חטיבת המחקר של בנק ישראל לשנים 2022-23: אופטימיות יחסית לצד תחזית לצמיחה מעט איטית יותר ואינפלציה גבוהה יותר. ההאטה בעולם, על רקע המשך השפעות המלחמה באוקראינה, האפשרות של החרפה מחודשת של השיבושים בפעילות הייצור בסין, מצב ההיי-טק העולמי, וכן אי הוודאות הפוליטית בישראל צפויים להאט את הפעילות הכלכלית בהמשך. על רקע זה, ייתכן שבנק ישראל לא יממש בסופו של דבר את העלאת הריבית הכלולה בתחזית העדכנית שלו.
ברקע האצת האינפלציה ברחבי העולם, האינפלציה בישראל נותרה עדין מהנמוכות מבין מדינות ה-OECD. ההידוק המוניטרי של בנק ישראל בא לידי ביטוי גם בהמשך מדיניות אי ההתערבות בשוק המט"ח. דו"ח התעסוקה לחודש יוני בארה"ב – דו"ח חזק יחסית, העומד כנגד הערכות של מיתון מתקרב. ניכרת האטה בקצב עליית השכר. פרוטוקול החלטת הריבית של הפד – ה-FOMC חושף גישה ניצית השמה בראש את המאבק באינפלציה. מדד המחירים לצרכן שיתפרסם השבוע צפוי להטות עוד את הסיכויים לכיוון העלאה של 75 נ"ב בריבית בסוף החודש, זאת מעבר לתרומה של דו"ח התעסוקה.
לגבי האג"ח הממשלתי: "אנו ממליצים על השקעה במח"מ בינוני של 5 – 6 שנים. בציפיות האינפלציה הנגזרות בשוק, יש עדיפות קלה להשקעה בשקלים הלא צמודים. חשיפה לשקלים הלא צמודים מומלצת גם דרך מכירת IRS לטווח קצר - בינוני. מומלצת חשיפה לאג"ח בריבית משתנה כרכיב הגנתי להמשך אפשרי של העלייה בתשואות. נראה שהירידה בתלילות העקום השקלי הלא צמוד קרובה למיצוי".
באג"ח קונצרני, בניגוד לאפיק הממשלתי, באפיק הקונצרני צמודי המדד ממשיכים בביצועי חסר מתחילת השנה. ייתכן והדבר מוסבר, בין היתר, בעודף גיוס צמוד מדד באפיק הקונצרני בניגוד לעודף גיוס שקלי לא צמוד באפיק הממשלתי. רמת המרווחים שבה ועלתה מעט השבוע. ברמת המרווחים הנוכחית אנו די ניטראליים לגבי הגדלת החשיפה לאפיק הקונצרני.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה