השוק

קארין אלהרר מתקפלת: טייקוני הגז הטבעי יחדשו את החיפושים

רק חצי שנה אחרי שהודיעה על עצירת חיפושי הגז הטבעי לטובת השקעה בפיתוח אנרגיות מתחדשות, אלהרר חוזרת בה ומודיעה למשרד להיערך להליך התחרותי למציאת גז טבעי במים הטריטוריאלים של ישראל
מערכת ice |  2
קארין אלהרר (צילום פלאש90)
שרת האנרגיה, קארין אלהרר (יש עתיד), משנה כיוון ב-180 מעלות, ומורה הבוקר  לאנשי משרדה להיערך ליציאה להליך התחרותי הרביעי לחיפושי גז טבעי במים הכלכליים של מדינת ישראל. ההנחיה הזאת מגיעה חצי שנה בלבד אחרי שהכריזה השרה על עצירה מוחלטת של חיפושי הגז לטובת פיתוח אנרגיות מתחדשות. את ההוראה החדשה נתנה אלהרר תוך שהיא נשענת על המשבר העולמי והשפעות מלחמת רוסיה -אוקראינה.
"בהתאם למדיניותי בשנה החולפת התמקד משרד האנרגיה בקידום האנרגיות המתחדשות ובהסרת חסמים בירוקרטיים ורגולטוריים, במטרה להקל על חיבור אנרגיות מתחדשות וליצוק בסיס איתן להמשך קידום מסיבי של חיבור אנרגיות מתחדשות" אמרה השרה במסיבת עיתונאים הבוקר. 
עוד הוסיפה כי, "מדינת ישראל נרתמת לסיוע לאירופה בגיוון מקורות האנרגיה שלה. משבר האנרגיה העולמי מהווה הזדמנות למדינת ישראל לייצוא גז טבעי, זאת  לצד הדאגה הכנה והאמיתית למתחולל באירופה. משרד האנרגיה בראשותי פועל להבטיח את הביטחון האנרגטי של ישראל, את גיוון מקורות האנרגיה שלנו וההשקעה באנרגיות מתחדשות ואת עתודות הגז עבור המשק הישראלי לעשורים הקרובים".
נזכיר כי בדצמבר האחרון, עת הודיעה השרה על עצירת החיפושים, אמרה כי "כדי להבטיח ששנת 2022 תהיה שנת האנרגיות המתחדשות, הגז הטבעי יחכה". שרת האנרגיה, קארין אלהרר, בפתיחת כנס אילת אילות לאנרגיות מתחדשות. "קידום מאסיבי של אנרגיות מתחדשות לייצור חשמל במשק הישראלי זו המטרה שאני מקדמת בכל יום בחצי השנה האחרונה מאז כניסתי לתפקיד - גם במקומות בהם לא רואים.
"בשנה הקרובה נתמקד בעתיד, בחשמל הירוק, בהתייעלות האנרגטית ובאנרגיות המתחדשות ובזמן שנעשה את זה נשים בצד את העיסוק בהרחבת פיתוח הגז הטבעי, שהוא, כידוע, דלק מעבר. בשנה הקרובה משרד האנרגיה לא יאמץ את מסקנות דו"ח בחינת מדיניות הגז הטבעי ולא יצא להליך הרביעי למתן רישיונות לחיפושי גז טבעי.
"את השנה הקרובה ננצל לשורה של מהלכים שיקדמו את המעבר לאנרגיות מתחדשות. נקים אגף אנרגיות מתחדשות במשרד שיקבל את מירב הקשב והמשאבים, נקדם את התכנית הלאומית להתייעלות באנרגיה שאושרה בממשלה לאחרונה בעלות של כמיליארד שקלים, נשקיע במחקר ופיתוח, נקצה מענקים לקידום אנרגיה נקייה ופיתוחים טכנולוגיים משמעותיים ונסיר חסמים העומדים בפני יזמים". סיימה אלהרר.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    רצתה להראות שהיא מכתיבה אסטרטגיה
    רחל שבו 10/2022/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מקורית. מזל שהבינה מהר שזה טמטום
    סגור
  • 1.
    לא יפה לעהציג זאת באופן שלילי
    אסף 05/2022/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל שרי האנרגיה בכל העולם מתאימים את עצמם למציאות החדשה, ואם כבר צריך לשבח אותה על הגמישות. מה זו הכותרת שיימינג הזו "התקפלה"
    סגור