השוק

ארה"ב חוששת מסיוע של סין לרוסיה: "יהיו השלכות"

בכירים בוושינגטון סיפרו לכלי תקשורת רבים בארצות הברית כי סין אותתה על נכונותה לספק סיוע צבאי למדינה שפלשה לאוקראינה לפני כשלושה שבועות ובטוחים שאם וכאשר דבר כזה יקרה, "סין תצטרך להתמודד עם ההשלכות". בינתיים, הסינים מכחישים ומאשימים את ארה"ב בהפצת מידע שקרי"
מערכת ice | 
ג'ו ביידן, שי ג'ינפינג (צילום פייסבוק/ג'ו ביידן, pixabay)
"סין תצטרך להתמודד עם השלכות אם היא תעזור לרוסיה להתחמק מהסנקציות בפלישה שלה לאוקראינה", כך מדווחים בארה"ב, כאשר בכירים בוושינגטון אמרו לכלי תקשורת רבים כי סין אותתה על נכונותה לספק סיוע צבאי למדינה שפלשה לאוקראינה לפני כשלושה שבועות. 
בינתיים, משרד החוץ הסיני מכחיש בתוקף את הטענות ואף האשים את ארה"ב בהפצת מידע שקרי. גם רוסיה הכחישה שביקשה עזרה צבאית מבייג'ינג. כלי תקשורת, המצטטים גורמים בוושינגטון, אומרים כי רוסיה ביקשה בימים האחרונים מסין ציוד צבאי, כולל מל"טים.
ביום שני הזהירה ארה"ב את בעלות בריתה שסין הודיעה שהיא פתוחה למהלך של מתן תמיכה צבאית וכלכלית, כך נכתב בדיווחים בתקשורת. הדיווח הגיע לאחר שהיועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ייק סאליבן, פגש את הדיפלומט הבכיר של סין, יאנג ג'יצ'י, לשיחות ברומא.
"מר סאליבן העלה מגוון נושאים ביחסי ארה"ב-סין, עם דיון מהותי במלחמתה של רוסיה נגד אוקראינה", נכתב בהקראה מהפגישה. "הם גם הדגישו את החשיבות של שמירה על קווי תקשורת פתוחים בין ארה"ב לסין". בראיון מוקדם יותר ל-CNN אמר סאליבן כי ארה"ב "מתקשרת ישירות, באופן פרטי לבייג'ין שלבטח יהיו השלכות למאמצי התחמקות מסנקציות בקנה מידה גדול או תמיכה לרוסיה כדי למלא אותן. לא נאפשר לזה להתקדם ולאפשר שיהיה חבל הצלה לרוסיה מהסנקציות הכלכליות הללו מכל מדינה, בכל מקום בעולם", אמר.
הוא הוסיף כי בעוד שארה"ב מאמינה שסין מודעת לכך שמנהיג רוסיה ולדימיר פוטין "מתכנן משהו" לפני שהפלישה קרתה, בייג'ין "ייתכן שלא הבינה את מלוא היקף זה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה