השוק

בעלי פיצה פאפא ג'ונס בריאיון: "להביא את הדבר הבא"

הוא מנהל את אחת מרשתות הפיצה הגדולות בישראל רק בגיל 35, ומאחוריו חיבור עסקי עם המיליארדר טדי שגיא בלונדון. לכבוד יום הפיצה הבינלאומי, ריאיון עם מוטי ריכטר, מנכ"ל פיצה 'פאפא ג'ונס' בישראל. האם לשוק הפיצה יש עתיד בארץ?
איתן לויטס |  2
מוטי ריכטר (צילום בנימין אדם)
לכבוד יום הפיצה הבינלאומי שהתקיים שבוע שעבר (9.2), יצאנו לבדוק מה קורה עם שוק הפיצה בישראל, האם הענף עבר שינויים ומה העתיד שלו בעולם של תחרות קשה של המזון המהיר.
מוטי ריכטר, רק בן 35, וכבר כמה שנים הזכיין בישראל של רשת הפיצה העולמית "פאפא ג'ונס". ריכטר מעיד על עצמו שכבר מגיל צעיר הוא חולם על פיצריות, החל להגשים את החלום כבר בגיל 17, כשעבד בסניף של רשת גדולה ומוכרת: "למדתי, נכנסתי לעסק, הייתי שם כמעט עשור עד שמוניתי לסמנכ"ל התפעול של הרשת, שהיום היא מתחרה שלנו".
עברו של איש העסקים בפיצה כבר בגיל 25 כאשר קודם להיות מנכ"ל פיצה האט בישראל, כאשר במקביל השלים את לימודיו באקדמיה: תואר ראשון ושני בניהול לוגיסטי ושרשרת אספקה. לאחר מיצוי של כמה שנים בתחום, הגיעה לו הזדמנות בינלאומית עליה חלם: בשנת 2017 תכנן המיליארדר הישראלי טדי שגיא רצה לפרוץ בשוק קמדן שבלונדון ולהקים רשת פיצריות - ובעזרת בחר משותף נפגש ריכטר עם המיליארדר ובין השניים נרקם חיבור עסקי שהביא את איש העסקים למסלול ישראל-בריטניה כל שבוע והקמת "קמדן פיצה". 
ריכטר מלא בשבחים על שגיא לאחר העבודה המשותפת, וחושף מעט מהניהול היום-יומי של המיליארדר הישראלי: "יורד לדקויות שאתה לא מצפה ממישהו במעמד שלו", סיפר בריאיון עבר לאתר ווינט, "הוא מגיע לסניף ויכול להתעצבן מזה שהפחית של הרוטב לא עומדת ישר. השליטה שלו במספרים מדהימה, הוא ידע על כל קופה בכל סניף כמה נסגרה באותו יום".
לאחר שבישראל היו 3 סניפים בלבד של הרשת פאפא ג'ונס היא פנתה לריכטר שכבר הפך למומחה בתחום עם מותג הפיצה Camden Pizza בבריטניה עבור איש העסקים טדי שגיא. "היו לי חששות לגבי זה, אבל בסוף החלטתי יחד עם אשתי ללכת על זה כי באמת האמנתי בזה ורציתי להתקדם" אומר ריכטר, שקיבל את ניהול הרשת בישראל ימים ספורים בלבד לפני החלת הסגר הראשון של הקורונה, במרץ 2020.
היעד שהציב ריכטר יחד עם החברה העולמית הוא 50 סניפים בישראל תוך 5 שנים. וכיום, אחרי כמעט שנתיים ושלושה סגרים,  מספר סניפי הרשת בישראל טיפס כבר ל-16, כאשר כבר בקרוב ייפתח סניף נוסף בקריות.
אשתו, חן ריכטר, אגב, עזבה את העבודה שלה במשרד פרסום והצטרפה אליו לנהל את השיווק של הרשת. מאז ניהולו של ריכטר מחזור המכירות צמח ב-50%.
לכבוד יום הפיצה הבינלאומי שחל היום, ספר לנו מהו לדעתך הסוד של הפיצה? איך המאכל הזה כל כך פופולרי?
"זה מאכל שפשוט מתאים לכל אחד. אין אדם שלא אוהב בצק, רסק עגבניות וגבינה: אבא וילד, חברים, או סתם מישהו שבא לו להזמין משהו טעים עם הנטפליקס – זה מאכל שאף אחד לא יתנגד להזמין, כולם יאהבו אותו."
"גם אני בעצמי מכור לפיצה - זה המאכל המועדף עליי, ומשהייתי קטן ידעתי להגיד שאני רוצה לעבוד בזה. דרך אגב, זה מוצר שקל מאוד להכין ולמכור בקצב מהיר, ואם הבצק טרי והמוצרלה טובה, קשה מאוד לטעות בהכנה שלו."
רשת פאפא ג'ונס, שריכטר הוא מנהלה בישראל, היא רשת הפיצריות השלישית בגודלה בעולם, ומונה כ-5,800 סניפים במעל 50 מדינות. היא התחילה מהמסעדה 'פאפא ג'ון' שהוקמה ב-1984 על ידי בחור בשם ג'ון שנאטר בחלק האחורי בבית אביו, בג'פרסוויל, אינדיאנה. שנאטר מכר את מכונית הקמארו Z28 שלו במטרה לרכוש ציוד פיצה משומש, והחל למכור פיצות ללקוחות. הפיצות הפכו לפופולריות והוא המציא את הטבילה של הפיצה ברוטב מיוחד שהומצא על ידו.
בשנת 1993 הוא כבר הקים 500 חנויות, בשנת 1997 היו 1,500 חנויות ובשנת 2009 הוא רכש בחזרה את רכב הקאמרו שלו בתגמול של 250,000 דולר. במהלך השנים החברה הפכה לבינלאומית ונכנסה ליבשות חדשות כגון אירופה, אסיה ואמריקה הלטינית. כיום זו חברה ציבורית הנסחרת בבורסה, והכנסותיה משנת 2019 עמדו על 1.619 מיליארד דולר.

מוטי ריכטר באחד מסניפי הרשת. צילום: בנימין אדם
פאפא ג'ונס מזנקת בישראל, הקמתם כמעט 15 סניפים בפחות משנתיים, מה הייחודיות של הרשת?
"זוהי פיצה אמריקאית" אומר ריכטר, "שמים בה הרבה רוטב וגבינה, ולכן היא יותר מאוד מתאימה למשלוחים, בניגוד לפיצה האיטלקית שהיא בטאבון ויותר דקה. בנוסף, אצלנו לא שמים שמן בפיצה, והבצק יותר אוורירי, וזה עוד בלי התוספות והרטבים הייחודיים של הרשת".
ריכטר אומר שבכלל, יש שאיפה לשמור על טעם עולמי אחיד של הרשת. בעקבות זאת הרשת דואגת לייצר את הבצק שלה בעצמה, וריכטר מספר על פיתוח הייצור בישראל בעקבות הצמיחה של הרשת: "מפעל של 100 מ"ר בנתניה סיפק בצק ל-3 הסניפים הראשונים, כיום יש מפעל של 700 מ"ר בפתח תקווה".
"מעבר לכך" הוא אומר, "צריך לדעת לתפעל עסק בצורה נכונה ולשווק אותו נכון. בפאפא ג'ונס, מעבר לייחודיות, שמנו לעצמנו יעד להגיע עד חצי שעה לבית הלקוח. בסופו של דבר אנשים מזמינים ממך ארוחה אתה רוצה להביא להם אותה בזמן הנכון."
איך עובר על הרשת שלכם הגל הנוכחי של הקורונה? עסקים רבים טוענים שהם נפגעו משמעותית
"מה שאני יכול להגיד לגבי פיצה, זה שכשיש סגר אז המון אנשים מזמינים הביתה מגשים, וזה יוצר עבודה טובה. ולא רק בפיצה, מי שעושה משלוחים או עובד עם וולט, בעזרת שיווק נכון יכול להסתדר מצוין, משום שבזמן שאנשים בבית כמות המשלוחים עולה באופן משמעותי."
חוץ מהיעד של 50 הסניפים, ריכטר דואג שהרשת תתפתח בתחומים נוספים: "בקרוב הולכים להיכנס לעולם הילדים, ולנסות להיכנס לראש שלהם ואיך הם אוהבים את הפיצה שלהם. בסוף חלק ניכר מהלקוחות שלנו הם בני 8-15." עם זאת הוא אומר "תמיד יש פיתוחים חדשים ולהביא את הדבר הבא, אבל הכי חשוב לשמור על המוצר המקורי של הפיצה שלנו."
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    לוקח אחוזים גבוהים מהזכיינים
    אמןןן 06/2024/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מזלזל בכל העובדים כולל באשתו
    סגור
  • 1.
    חחחחחחחח
    אנונימי 08/2022/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הבן אדם אפס בקושי הצליח לתחזק סניף מיניאטורה של פיצה האט בקרית אונו חחחחחחחח
    סגור