השוק

דירוג חברות הביטוח: איזו מניה הניבה את התשואה הגבוהה?

חודש ינואר היה חודש קשה בשווקים הפיננסיים והראלי של הימים האחרונים בניו יורק שיפר מעט את התמונה אבל עדיין השוק הניב הפסדים; חברות הביטוח דווקא נראו טוב יותר בחודש שעבר, אז איזו מניה של איזו חברה הניבה את התשואה הטובה ביותר
ניצן כהן | 
חברות ביטוח (צילום ויקיפדיה)
חודש ינואר היה חודש קשה בשווקים הפיננסיים. תנאי הרקע ברורים: הפסקת רכישות האג"ח על ידי הבנקים המרכזיים, העלאות הריבית הצפויות, האינפלציה שעולה, האומיקרון, מתיחות בין רוסיה לאוקראינה. בקיצור, לא חסרים גורמים שלחצו את השוק מטה.
בכל זאת, מניות חברות הביטוח השיגו תשואות חיוביות ואפילו תשואות יפות מאוד. בלטה מניית מגדל לאחר שבחודש שעבר הודיע בעל השליטה בה, שלמה אליהו, שיתפטר מתפקיד יו"ר הדירקטוריון וימנה תחתיו את המשנה לנשיאת בית המשפט העליון, חנן מלצר. זה פתח פתח של תקוה שבעל השליטה במגדל מבין שכללי המשחק השתנו ועליו ליישר קו עם הפיקוח על הביטוח, לטובת כולם.

לאחר המינוי של חנן מלצר ולמרות ביקורת מוזרה שנשמעה משולי המשחק הכלכלי/ משפטי/ מנהלי הרי שהמינוי הזה הוא לא רע בכלל, לפחות על הנייר, וזה היה מספיק למשקיעים לעוט על המניה החבוטה של מגדל שבכל זאת, היא שחקנית משמעותית בשוק הביטוח.
שאר מניות חברות הביטוח נהנו גם בעיקר מתחום ניהול הכסף, שם ממשיך הציבור להפקיד כסף שהאבטלה יורדת, השכר בסך הכל עולה ועוד מעט יעלו גם את שכר המינימום, מה שיביא לעלייה בהפקדות השוטפות לקרנות הפנסיה שחלקן הארי מנוהל בחברות הביטוח.
אם כן, מניית מגדל הניבה את התשואה הגבוהה ביותר בינואר עם תשואה חיובית של יותר מ-11%, במקום השני נמצאת איילון עם תשואה חיובית של כמעט 9%, במקום השלישי נמצאת מניית ווישור עם תשואה של כמעט 8% ומנורה מבטחים הגיעה למקום הרביעי עם תשואה של כמעט 6%.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה