השוק

אמזון תחת חקירה בארה"ב – האם יוטלו עליה מגבלות?

נציבת הסחר בממשל ביידן פתחה מחדש חקירה נגד החברה שהחלה תחת ממשל טראמפ, בחשד שהיא פוגעת בכוונה במתחרות שלה בתחום שבו היא השליטה הכמעט בלעדית
יאיר מור | 
אמזון (צילום unsplash)
נציבות הסחר הפדרלית (FTC) בארה"ב פתחה מחדש חקירה "רדומה" נגד אמזון, ובפרט נגד חטיבת שירותי הענן שלה, Amazon Web Services (או בקיצור AWS), כך מדווח בלומברג.

בחודשים האחרונים החלה הנציבות, שבראשה עומדת לינה קאן, לחברות שונות בבקשות מידע לגבי הטענה שאמזון מנצלת את הדומיננטיות של AWS בתחום הענן כדי לפגוע במתחרותיה. כך, למשל, היא בודקת האם אמזון מקפחת בשירותיה חברות תוכנה שלצד היותן לקוחות של AWS הן גם מספקות שירותים מסוימים המתחרים באלו של AWS.
החקירה החלה עוד תחת ממשל טראמפ ונציב הסחר הפדרלי מטעמו, ג'ו סימונס, אך מאז החלפת הממשל היא נגנזה. עתה, נראה כי קאן מפיחה בה חיים חדשים, ולפי מקורות היא פונה מזה מספר חודשים לחברות רבות – כולל אמזון עצמה, שלפי מקורבים משתפת פעולה ומוסרת כל מידע שהיא נדרשת למסור. זאת, למרות שבקיץ האחרון דרשה החברה לפסול את קאן מעיסוק בענייני החברה, מאחר והתבטאויות העבר הרבות שלה כמרצה בבית הספר למשפט באוניברסיטת קולומביה מוכיחות כי היא מוטה נגד אמזון באופן בוטה.
חטיבת הענן של אמזון היא אחת העסקים הכי קרובים למונופול בארה"ב: לפי הערכות גרטנר לסיכום שנת 2020, החזיקה AWS נתח שוק של לא פחות מ-41% - פי שניים מהמתחרה הבאה בתור, חטיבת Azure של מיקרוסופט, ויותר מפי שלושה מחטיבת הענן של גוגל. AWS מכניסה 16 מיליארד דולר בשנה ואחראית על רוב הכנסות אמזון.
הנציבות והחברה לא הגיבו לבקשות תגובה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה