השוק

בכירה בבנק הפועלים ממליצה: תחזיקו מניות בישראל וארה"ב

רבקה אלגריסי, מנהלת אגף ייעוץ ומחקר בבנק, אומרת ל-ice שמערך הייעוץ בפועלים ממליץ ללקוחות להחזיק במניות עם עדיפות למניות בישראל וארה"ב; "גם סין נראית טוב יותר עכשיו ויכולה להיות אלטרנטיבת השקעה טובה
ניצן כהן |  11
רבקה אלגריסי (צילום גיא אסיאג)
רבקה אלגריסי, מנהלת אגף ייעוץ ומחקר בבנק הפועלים ומי שאחראית על היועצים בבנק הגדול בישראל אופטימית. היא מעריכה שהאינפלציה תתמתן בעוד סדר גודל של שנה, הקורונה (לפחות כרגע) נמצאת תחת שליטה וגיוסי ההייטק האחרונים יועילו לכלכלה בטווח של עוד כמה שנים ולכן היא ממליצה להחזיק מניות בעיקר בשווקים כמו ישראל וארה"ב אבל גם בסין שמתאוששת מגל הרגולציה שתקף אותה.
"בגדול עדיין אנחנו לא יודעים מה רמת העמידות של  האוניקרון מול החיסונים אבל כרגע מספר הנדבקים יחסית לא גבוה וגם התחלואה עצמה היא עדינה יחסית. אנחנו יודעים, נכון להיום, שבמוטציות קודמות כמו הדלתא והווריאנט הבריטי החיסונים היו אפקטיביים גם אם לא ב-90% הם היו אפקטיביים באחוזים גבוהים ולכן אני חושבת שהחששות שנולדו בעקבות המוטציה החדשה יצרו מימושים שהם בסך הכל תיקון בריא ויפה. פשוט היה כאן תירוץ לשווקים להתממש.
 
"שים לב למה שקורה, בדיוק השבוע לפני שנתיים התגלה הוירוס בסין. והנה אנחנו שנתיים אחרי הגילוי והאנושות פיתחה כמה סוגים של חיסונים ושתי תרופות שנמצאות בתהליכי אישור מתקדמים וזה אומר שבפרק הזמן הקצר הזה, העולם הצליח לייצר מענה הולם לקורונה.
"מעבר להיבט הרפואי ראינו שההדבקה בגל הראשון שונה מהיקף ההדבקה בגל השלישי או הרביעי ויש גם שוני בהשפעה הכלכלית בעיקר כי השכלנו עם השנים ללמוד מרחוק, לקנות מרחוק ולעבוד מרחוק. שינינו מודלים עסקיים והגענו ללקוחות בצורה אחרת. ראינו שהיו לא מעט עסקים שהרוויחו מהקורונה ברגע שהבינו את הקורונה ואת המגבלות החדשות שהיא יצרה".
- השווקים מאוד תנודתיים עכשיו
"מההיבטים של הנזק הכלכלי אני חושבת שהנזקים מוגבלים ולא חמורים כמו בגל הראשון אבל עד שלא יתברר עד הסוף, וזה יקרה אני מקווה בימים הקרובים, מה קורה עם האוניקרון צריך לקחת בחשבון שהשווקים יקרים ויש סיבה למימושים. תוסיף את האמירה של פאואל השבוע שציננה את השוק כשהוא מדבר על אינפלציה שתהיה מתמשכת ממה שאנחנו חושבים ואף אחד לא יודע מתי היא תסתיים. והנה סיבה לתנודתיות ולמימושים בשוק.
"צריך לזכור שהדבר השני שאמר פאואל והייתה לו השפעה על השוק זו הכוונה שלו להאיץ את צמצום רכישות האג"ח כי אין היגיון להעלות ריבית במקביל לרכישת אג"ח ולכן, ככה אני מבינה את מה שהוא אומר, צריך לסיים את רכישות האג"ח ואז לבחון אם להעלות את הריבית אם לאו. הוא למעשה מכין את השווקים לסיום של תוכנית הרכישה ושוקל לדבר על העלאת ריבית כבר ב-2022 והיום מדברים על שתי העלות ריבית בשנה הבאה".
- אז המשקיעים מגיבים לפאואל ולא לאוניקרון?
"השווקים לדעתי מגיבים להעלאת ריבית צפויה ולא לאומיקרון. אבל כדאי להבין שאנחנו נמצאים בעולם ההערכות ובסופו של דבר אף אחד לא יודע אם יעלו את הריבית פעמיים בארה"ב או פעם אחת, צריך לראות אם האינפלציה תהיה מתמשכת ומה העוצמה שלה.
"אבל אני רוצה שתבין, מצד אחד הדפיסו המון כסף ומהצד השני פאואל רואה את האינפלציה מתפרצת והכלים לצנן אותה מוגבלים. הוא רוצה לראות שההשפעה של הקורונה התפוגגה ואנשים חוזרים לתעסוקה גבוהה ולקניונים והוא רוצה להעלות ריבית. אבל הוא יכול לשנות את דעתו אם תהיה התמתנות משמעותית בצמיחה". 
- בסופו של יום, מה גרם לאינפלציה להרים ראש?
"ראינו שאנשים חוזרים לעבוד, ללמוד ולבלות וזה האיץ את האינפלציה, ראינו למעשה רמת ביקושים גבוהה שעלתה שבבת אחת. האינפלציה עלתה בגלל אלמנטים של שיבוש שרשראות האספקה והייצור שהשתבשו בקורונה ועוד לא חזרו לסדרם ולדעתי עוד ייקח זמן עד שיחזרו למה שהיה לפני הקורונה ואנחנו בתהליך של התהוות של הביקושים מחדש וזנה מייצר אינפלציה אבל נוצרת גם אווירה של "אם אני לא מעלה מחירים אני פראייר".
 
"שים לב כשעלו מחירי הדלק, המחירים עלו אבל כשהם ירדו אף אחד לא עדכן מטה את המחירים וזה בגלל התחושה של "מה אני פראייר?" לכן אנחנו רואים עלייה באינפלציה שבישראל עדיין מתונה אבל בעולם רואים אינפלציה שלא ראינו כמה עשורים והשאלה המרכזית היא אם האינפלציה כאן כדי להישאר או נראה דעיכה שלה בחודשים הקרובים או בשנה הקרובה".
ואיפה את עומדת בכל ההערכות האלה?
"אני מאמינה שהאינפלציה תדעך בשנה הקרובה כי מה שגרם לאינפלציה להיות נמוכה בעשורים האחרונים היה תהליך של שיפור טכנולוגי שהוזיל עלויות בהרבה תחומים של החיים כמו טלוויזיות שעלו בעבר הרבה כסף והיום כמעט בכלום כסף אתה קונה טלוויזיה עם טכנולגיה מתקדמת יותר ולא חסרו דוגמאות כאלה.
"הטכנולוגיה גרמה לאינפלציה נמוכה כי היא נכנסת למקומות שיש מרווחים טובים ושם היא משבשת את השוק. ולכן אם אני רוצה להסתכל במבט לטווח הבינוני, אז הרבה חברות הצליחו להנפיק ולגייס כסף והרבה. זה יגרום להאצה בפיתוח טכנולוגיות חדשות שבתורם יתרמו לירידה באינפלציה.
"חברות כמו לימונייד שהמטרה שלה להוזיל משמעותית את עלות הביטוח והדרך שאתה עושה ביטוח וגם אם צריך תשלום, לשלם מהר ובזול יותר. וזה זול גם להם כי הם לא צריכים להחזיק סוכנים וכן הלאה. ככה למעשה הטכנולוגיה משבשת סקטורים ומוזילה מחירים. ההשפעה הזו לא רק שהיא לא נעלמה אלא היא התעצמה ותבוא לידי ביטוי בעוד כמה שנים.
"האינפלציה שאנחנו רואים היום, באה אחרי שהבנקים הדפיסו טריליוני דולרים והתמיכה והסיוע למי שלא עבד צפויים להיפסק או לרדת משמעותית ולכן אני מעריכה שהצריכה הפרטית תתמתן וכבר רואים התפתחות כזו בכל מיני תחומים.
"בישראל יתרות המינוס של הלקוחות עלו ב-26% וזה אומר שבתקופת הקורונה עבדנו ולא בזבזנו כסף. תיק ההשקעות שלנו עלה ואנחנו מרגישים עשירים ומבזבזים אבל כשאתה נכנס למינוס בבנק אתה מתחיל לכלכל את צעדיך ולכן הביקושים יתמתנו. אבל תזכור מי שקנה רכב חדש בשנה שעברה לא יקנה רכב חדש גם השנה. אנשים לא מחליפים רכבים כל שנה וככה בתחום הטיסות. יצאת פעם אחת לחופשה, ופעם שניה - לא תצא 6 פעמים לחופשה, אתה צריך גם לעבוד. ולכן אני מניחה שהביקושים יתמתנו".
- איך ההערכות האלה משתרשרות ליועצים של הבנק?
"אנחנו ממשיכים להמליץ ללקוחות החזקה מלאה במניות כלומר אם יש לי לקוח שבנקודת הזמן לא צריך להחזיק יותר מ-30% במניות אז נמליץ להיות במניות בכל ה-30%. זה לא נכון לנסות לתזמן את השוק, ראינו גופים מוסדיים גדולים שמפגרים בתשואות כי הם ניסו לתזמן את השוק.
"מה שאנחנו עושים וזה למעשה מה שחשוב ברכיב המנייתי, זה לעבוד עליו כלומר להיות במדינות הנכונות, בסקטורים הנכונים ובמניות הנכונות כי הדברים דינמיים.
"לקנות רכיב מנייתי זה לא מספיק אלא צריך לנהל אותו. בישראל עד לפני שנה היה שוק שנתן ביצועים נמוכים מהעולם והשנה השוק הישראלי הוא השני או השלישי בביצועים שלו בעולם. אם לא נכנסת לשוק הישראלי הפסדת ולכן צריך להיות ערניים ופעילים.
"אם יש אינפלציה אנחנו ממליצים על סקטור הפיננסים ואנחנו מתמקדים במדינות שיש בהן טיפול מסודר בכל מה שקשור לקורונה וכן הלאה. הריבית הנמוכה וצפויה להישאר כזו ועם והיעדר אלטרנטיבות - צריך להיות ברכיב המנייתי.
"אנחנו ממליצים היום על השוק המניות בארה"ב וישראל שנראית מצוין כי יש ביקוש לטכנולוגיה בעולם. ישראל היא שחקנית חשובה בתחום הטכנולוגיה והיא התחילה את המשבר ביחס חוב תוצר נמוך של 60% ובסך הכל אנחנו מדינה שמאופיינת בילודה טובה ותחלואה מרוסנת ככה ששוק המניות הישראלי נראה לנו  בסדר. במאמר מוסגר אני רוצה להגיד שסין לדעתי מתומחרת בסדר היום והיא מעניינת. זו מדינה שמטפלת בקורונה והיא אחרי גל הרגולציה שיביא איתו הקלה מסויימת ולכן השוק שם מתחיל להיות מעניין".
תגובות לכתבה(11):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 9.
    מניית בנק הפועלים צוללת הבוקר 8/12/2021 בעקבות מכירת מנ
    רבקה את שקרנית 12/2021/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מניית בנק הפועלים צוללת הבוקר 8/12/2021 בעקבות מכירת מניות של שרי אריסון ב350.000 מיליון $ זאת הבעת חוזר אמון בבנק הפועלים מצד אריסון מי שיכול לברוח מבנק הפועלים שיברח ומהר
    סגור
  • 8.
    בנק הפועלים ניצל הלומי קרב בניקוי כספומטים במשך 12 שנים
    רבקה 12/2021/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בנק הפועלים ניצל הלומי קרב בניקוי כספומטים במשך 12 שנים ברציפות, שילם חלק מהכספים אחרי 9 ו 8 שנים והעז לטעון התיישנות כשהוגשה תביעה משפטית נגד הבנק , בית המשפט ברשות כבוד השופט גרשון גונטובניק דחה את טענת בנק הפועלים להתיישנות וסילוק התביעה, הרי איך יתכן שבנק מפר חוקים תשלומים באיחור של שנים ועוד מעז לטעון התיישנות , התנהלות בנק הפועלים של נוכלים כול הפרטים בפייסבוק
    סגור
  • 7.
    בנק הפועלים ניצל הלומי קרב בניקוי כספומטים במשך 12 שנים
    משה 12/2021/07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בנק הפועלים ניצל הלומי קרב בניקוי כספומטים במשך 12 שנים
    סגור
  • 6.
    סין????
    גל ינאי 12/2021/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לצערי המומחית הזו אינה מבינה עד כמה הכלכלה בסין בצרה!!שהפועלים יקנו סין בנוסטרו שלהם.
    סגור
  • מניית בנק הפועלים צוללת הבוקר 8/12/2021 בעקבות מכירת מנ
    בנקאית 12/2021/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מניית בנק הפועלים צוללת הבוקר 8/12/2021 בעקבות מכירת מניות של שרי אריסון ב350.000 מיליון $ זאת הבעת חוזר אמון בבנק הפועלים מצד אריסון מי שיכול לברוח מבנק הפועלים שיברח ומהר
    סגור
  • טען עוד
  • 5.
    בנק הפועלים שוב עם הצעות זדוניות תעשו בדיוק ההפך אין
    כלכלן 12/2021/06
    הגב לתגובה זו
    2 0
    בנק הפועלים שוב עם הצעות זדוניות תעשו בדיוק ההפך אין אמון בבנק הפועלים רודף בצע בשקרים
    סגור
  • 4.
    מניות ממשיכות לעלות והבועה מתנפחת רק כי יש עודף כסף (ל"ת)
    מ.צ 12/2021/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    ראיון סופר בנאלי (ל"ת)
    תומר 12/2021/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    ראיון סופר בנאלי (ל"ת)
    תומר 12/2021/04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    עבודה בעיניים
    חכם חכמון 12/2021/03
    הגב לתגובה זו
    4 3
    לא להאמין למניפולציות
    סגור
  • למה מניפולציה? כל מה שאמרה נכון. (ל"ת)
    פז 12/2021/04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור