השוק

סופרגז מתרחבת לשוק בארה"ב בהשקעה של כ-100 מיליון שקל

החברה הישראלית רוכשת 30% מחברה יזמית בתחום האנרגיות המתחדשות בארה"ב תמורת כ-25.5 מיליון דולר, לחברה הנרכשת צבר פרויקטים בשלבי פיתוח שונים של מתקנים פוטו-וולטאיים בהיקף של כ-3,500 מגה וואט וכן מתקני אגירת אנרגיה בהיקף של כ-10,550 מגה וואט
כפיר אדר | 
כפיר נבון (צילום אלדד רפאלי pexels)
חברת סופרגז אנרגיה, שבשליטת קבוצת אלקו, מדווחת היום על התקשרות באמצעות חברת בת בבעלות מלאה בהסכמים לרכישת 30% מחברת Balanced Rock Power (BRP) שהינה חברה צומחת הממוקדת בתחום הייזום בשוק האנרגיה המתחדשת בארה"ב וזאת תמורת כ-25.5 מיליון דולר. ההסכמים כוללים, בין היתר, זכויות וטו לחברת הבת של סופרגז בדירקטוריון BRP בכל הקשור להחלטות עסקיות ותפעוליות מרכזיות.
BRP הינה חברת אנרגיה יזמית הפועלת ברחבי ארה"ב בתחום האנרגיות המתחדשות, המתמקדת בייזום ופיתוח של פרויקטים פוטו-וולטאיים ופרויקטי אגירת אנרגיה בקנה מידה משמעותי (Utility Scale) של בין 25 ל-650 מגה וואט לאספקה ישירה לרשת החשמל, ומכירתם בשוק החופשי לאחר השלמת שלבי הייזום והפיתוח כאמור. BRP מחזיקה בצבר פרויקטים הנמצאים בשלבי פיתוח שונים, בהיקף של כ-3,500 מגה וואט של מתקנים פוטו-וולטאיים וכן בהיקף של כ-10,550 מגה וואט של מתקני אגירת אנרגיה. פיתוח הפרויקטים צפוי להסתיים במהלך השנים 2023-2025.
צוות ההנהלה הבכיר של BRP הינו בעל ניסיון מצטבר רב שנים בתחום הפיתוח של אנרגיות מתחדשות מחברות מובילות בשוק האנרגיה האמריקאי, במסגרתו הם כיהנו בתפקידי מפתח בחברות אלה והיו שותפים מובילים לפיתוח פרויקטים בהיקף כולל של כ- 6,900 מגה וואט מתקנים פוטו-וולטאיים ו-500 מגה וואט אגירת חשמל. כזכור, החברה השלימה בחודש יוני 2020 הנפקה ראשונית לציבור (IPO) במסגרתה גייסה כ-270 מיליון שקל, ובחודש יולי 2020 ביצעה הנפקת אג"ח במסגרתה גייסה כ-206 מיליון שקל.
העסקה תואמת את התוכנית האסטרטגית שאימצה סופרגז לשנים הקרובות, להמשיך ולבסס את מעמדה כספקית אנרגיה מובילה ורב תחומית בחצר הלקוח, תוך הרחבת תחומי הפעילות של החברה לתחומים נוספים בעולם האנרגיה (לרבות בתחום האנרגיות המתחדשות בארה"ב). בעסקה זו באים לידי ביטוי שילוב של יכולות הליבה של סופרגז עם נכסיה ויכולותיה של BRP, ויצירת הזדמנויות למנועי צמיחה נוספים לחברה. בכוונת סופרגז לפעול יחד עם BRP  לקדם ולפתח את צבר הפרויקטים השונים של BRP, ולפעול להגדלתו בהתאם לאפשרויות בשוק האנרגיה בארה"ב. 
בחודשים האחרונים עדכנה סופרגז על התפתחויות מהותיות בהתאם לאסטרטגיה העסקית: בחודש יולי האחרון עדכנה החברה על כניסת לתחום הספקת חשמל ללקוחות קצה באמצעות ההחלטה של רשות החשמל לקביעת אסדרה למספקי חשמל שאין ברשותם אמצעי ייצור, זאת לאחר החליטה רשות החשמל על מתן רישיון זה לסופרגז. על בסיס החלטה זו, תוכל החברה להתחיל ולמכור חשמל לצרכנים ביתיים ומסחריים המחוברים לרשת החשמל במתח נמוך.
בחודש אפריל האחרון עדכנה החברה על כניסה לתחום האנרגיות המתחדשות, כאשר חברת בת בבעלות מלאה של סופרגז אנרגיה השלימה רכישת 75% ממניותיהן של שתי חברות פרטיות, שעיקר עיסוקן בייזום, הקמה, ותחזוקה של מערכות ומתקנים סולאריים.
בחודש מרץ האחרון עדכנה החברה על כניסה לתחום אגירת אנרגיה כאשר החברה התקשרה במזכר הבנות עם חברת Impact Projects לקידום הקמתם של מתקני אגירת חשמל עצמאיים מבוססי רשת (Stand Alone Storage) בישראל. מתקני האגירה יוקמו במסגרת חברה ייעודית משותפת אשר מבנה האחזקות בה יהיה 75% לסופרגז ו-25% לאימפקט.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה