השוק

הישראלים הסתערו על טלפונים והמכירות של סאני עלו ל-220 מיליון שקל

ברבעון השני החליפה סאני חוב לבעלי האג"ח בהיקף של 150 מיליון שקל בחוב בנקאי בתנאים טובים יותר, מה שהעביר את החברה להפסד רבעוני חד פעמי, אולם יחסוך לה 7 מיליון שקל
ניצן כהן | 
יעקב לוקסנבורג ואלי לביא (צילום סיון פרג ויחצ)
הישראלים הסתערו ברבעון השני על הקניונים וסאני, יבואנית הטלפונים של סמסונג בישראל (יבוא שאינו כולל את מכירות המפעילות הסלולריות) הייתה מהנהנות הגדולות מהתהליך הזה. 
הכנסות החברה ברבעון השני של 2021 הסתכמו בכ-220 מיליון שקל, עלייה של 5% לעומת ההכנסות ברבעון המקביל אשתקד, אשר הסתכמו בכ-210 מיליון שקל. העלייה בהכנסות התרחשה על-אף שברבעון המקביל אשתקד השיקה החברה סדרת מכשירים חדשה, בעוד שברבעון האחרון לא הייתה השקה.
בסאני אומרים היום שהמחסור בשבבים בתעשיית האלקטרוניקה העולמית הוביל לעיכוב בייצור ואספקה של מכשירים מסדרות מוצרים מסוימות, אולם סאני מקבלת סחורה כיבואן רשמי, ולכן עד עתה ההשפעה של אירוע זה על פעילות החברה לא הייתה מהותית. 
הרווח הגולמי של החברה ברבעון החולף הסתכם בכ-30.4 מיליון שקל (כ-13.8% מסך ההכנסות), עלייה של 54% בהשוואה לרווח גולמי של 19.7 מיליון שקל (כ-9.4% מסך ההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד. בחברה מסבירים שהגידול ברווח הגולמי נובע מהגידול במחזור המכירות ומעלייה בשיעורי הרווח הגולמי הנובע ממכירות המכשירים והחלפים, מהרחבת רשת החנויות שמשפיעה לחיוב וכן מגידול במכירות בסניפים בהם שיעור הרווח הגולמי גבוה יותר.
שיפור נרשם גם ברווחי ה-EBITDA (רווח תפעולי תזרימי) ברבעון השני של 2021, שהסתכמו בכ-17.9 מיליון שקל (כ-8.1% מסך ההכנסות), עלייה של 45% בהשוואה ל-EBITDA של כ-12.4 מיליון שקל (כ-5.9% מסך ההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד. מתחילת 2021, הסתכם ה-EBITDA של סאני בכ-39.6 מיליון שקל, צמיחה של 54% לעומת ה-EBITDA בתקופה המקבילה אשתקד.
נתון מעניין בפעילות של סאני הוא העובדה שבמהלך הרבעון השני, החליפה החברה חוב למחזיקי האג"ח בהיקף של 150 מיליון שקל בחוב בנקאי זול יותר, כשהחוב לבעלי האג"ח היה צמוד מדד בריבית של 2.1%, הרי שהחוב החדש למערכת הבנקאית נושא ריבית שקלית של 2% - מה שאמנם גרם לסאני לעבור להפסדים ברבעון השני של השנה, אך ישפר את הביצועים שלה במעלה הדרך.
סאני, כאמור, לקחה שתי הלוואות של 75 מיליון שקל כל אחת, כשההלוואה השקלית, כאמור, נושאת ריבית של 2% והחלק הצמוד נושא ריבית צמודה של 0.3%. 
בחברה אומרים היום כי החלפת האג"ח בחוב הבנקאי צפוי לחסוך לה הוצאות ריבית של כ-7 מיליון שקל. 
אם מנטרלים את השפעת הפירעון המוקדם של אגרות החוב, הרי שהרווח הנקי פרופורמה של סאני ברבעון השני נאמד בכ-4.6 מיליון שקל, וזאת בהשוואה לרווח נקי של 1.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. יתרות המזומן של סאני בסיום הרבעון השני הסתכמו בכ-134 מיליון שקל.
מנכ"ל סאני תקשורת, אלי לביא: "סאני מראה עוצמה משמעותית ברבעון הנוכחי, עם עליות מרשימות במכירות, ברווח הגולמי והתפעולי ובמדדים התפעוליים. כל זאת חרף משבר השבבים הגלובלי, ההאטה המורגשת ביצור המתלווה למשבר וכמובן - משבר הקורונה. סאני תמשיך למכור את מוצרי סמסונג האהובים לקהל הישראלי ובוחנת כל העת אופציות ודרכים נוספות להמשיך להתחזק".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה